تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود

  • کد خبر : 16302
  • 08 شهریور 1399 - 10:27
تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: تاسوعا و عاشورای حسینی باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

علی مصطفوی در پایان بیست و یکمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با قدردانی از تلاش کادر درمان، نیرو‌های نظامی و انتظامی، فرمانداران و سازمان تبلیغات اسلامی بر ضرورت اقناع سازی مردم بویژه افرادی که صرفا برای تماشای دستجات عزاداری در مکان‌های معین شده حضور می‌یابند افزود: شوق و دلدادگی این عزیزان برای بهره مندی از مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) مشهود است، اما به جهت پرهیز از تجمعات از آنان خواهش داریم در منازل خود بمانند و از برنامه‌های مناسبتی صدا و سیما بهره ببرند.

وی ادامه داد: هیئات مذهبی در این شرایط سخت کرونایی و هجمه‌های دشمن نقش تاریخی بر عهده دارند و با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی و نیز متعهد شده می‌توانند از شیوع هر چه بیشتر کرونا جلوگیری کنند.

مصطفوی بر اهتمام هر چه بیشتر فرمانداران، نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی بر نظارت بر عزاداری‌ها بویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد و گفت: تامین سلامت مردم اولویت اول ماست و در این بین باید مقوله سلامت و برگزاری آئین‌های عزاداری توامان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیگیری شود.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی استان ادامه داد: مقام معظم رهبری شدیداً بر رعایت اصول و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا تاکید دارند و عزاداری ایشان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی راهکار هیئات‌های عزاداری را تبیین می‌نمایند.

مصطفوی افزود: امید داریم هیئات‌های مذهبی با تاسی بر این اقدام عالمانه از هرگونه تجمع بدون مجوز و فاصله گذاری اجتماعی در روز‌های باقی مانده جداً خودداری و تاسوعا و عاشورای امسال را به بهترین نحو ممکن برگزار نمایند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.