تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

تامین تسهیلات لازم برای رفع مشکل خرید کامیون های یخچالدار در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 12386
  • 02 دی 1398 - 8:46
تامین تسهیلات لازم برای رفع مشکل خرید کامیون های یخچالدار در آذربایجان غربی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه صادرات به خصوص صادرات محصولات کشاورزی نبود و کمبود کامیون‌های یخچال دار است که این مشکل بزودی رفع می‌شود.

بهنام شهدی صبح دوشنبه در جلسه ستاد مقاومتی با محور بررسی وضعیت ناوگان حمل و نقل یخچال دار استان با اشاره به تولید قابل توجه محصولات کشاورزی در استان و صادرات بخشی از این محصولات به خارج از کشور بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه صادرات به خصوص صادرات محصولات کشاورزی نبود و کمبود کامیون‌های یخچال دار است که این مشکل بزودی رفع می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه برای صادرات این محصولات نیاز به سیستم حمل و نقل یخچال دار هستیم تا صادر کنندگان استان بتوانند محصولات کشاورزی را بدون کاهش کیفیت به دست مشتریان خود برسانندافزود: بخش اعظمی از محصولات صادرات به خصوص در بخش کشاورزی به دلیل کمبود کامیون‌های یخچال دار انجام نمی‌شد که امیدواریم با خرید ناوگان جدید این مشکل بزودی حل شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد آذربایجان غربی با تولید بیش از ۶.۵ میلیون تن محصول کشاورزی و قطب اول تولید سیب و انگور یکی از استان‌های مهم در بخش کشاورزی به شمار می‌رود ولی متأسفانه نبود ناوگان حمل و نقل یخچال دار قوی در استان، صادرکنندگان استان را با مشکل مواجه کرده است.

 

شهدی  با بیان اینکه آذربایجان غربی در زمینه تولید کامیون‌ها و کشنده‌های یخچال دار یکی از استان‌های مطرح کشور به شمار می‌رود اضافه کرد: بخشی از کمبود ناوگان صادراتی و خودروهای یخچال دار از تولیدات استان تأمین خواهد شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای بخش کشاورزی استان توسط بانک کشاورزی خبر داد و افزود: در حال برنامه برای تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات در قالب تسهیلات سرمایه‌ای برای متقاضیان خرید کامیون‌های یخچال دار در استان هستیم.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12386

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.