تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

تا اطلاع ثانوی هیات‌های مذهبی از برگزاری مراسم در ارومیه خودداری کنند

  • کد خبر : 15035
  • 18 خرداد 1399 - 10:44
تا اطلاع ثانوی هیات‌های مذهبی از برگزاری مراسم در ارومیه خودداری کنند
نایب رییس شورای هیات‌های مذهبی ارومیه گفت: باتوجه به هشدارهای داده شده در زمینه خطر پیک دوم شیوع کرونا در استان، مسوولان هیات‌های مذهبی تا اطلاع ثانوی از برگزاری هرگونه تجمع و مراسم‌های عزاداری خودداری کنند.

اکبر ابوالفتحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هیات‌های مذهبی جزو اولین گروه‌های مردم نهاد بودند که با اطاعت از فرامین ولی امر مسلمین و در جهت حفظ سلامتی مردم، اقدام به تعطیلی مراسم‌های دسته‌جمعی هفتگی کردند، اظهار داشت: برگزار نشدن این آیین‌ها به معنای تعطیلی هیات‌های مذهبی نیست.

وی افزود: اعضای هیات‌های مذهبی با تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، مشارکت در ضدعفونی اماکن، تقدیر از مدافعان سلامت، تشکیل هیات‌های مجازی و حضور در مناطق زلزله‌زده اقدام به انجام فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خداپسندانه کرده‌اند.

نائب رئیس شورای هیات مذهبی شهرستان ارومیه، این فعالیت‌ها را نشانگر جایگاه ویژه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و قرآن کریم در قلوب مسلمانان عنوان کرد و افزود: تعطیلی موقت مراسم‌های جمعی، نتوانسته است هیچ خلل و افولی برای این عشق عمیق در میان مردم ایجاد کند.

ابوالفتحی با قدردانی از همکاری اعضاء و خادمان هیات‌های مذهبی شهرستان ارومیه با مسوولان در ایام شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: از این هیات‌ها انتظار می‌رود تا برگشت اوضاع به وضعیت سفید و صدور مجوز فعالیت از سوی ستاد مبارزه با کرونا، همچنان از برگزاری مراسم‌های جمعی خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام حسینیان بی‌صبرانه منتظر دستورالعمل بازگشایی هیات‌های مذهبی برای عرض ارادت خود به ساحت مقدس اهل بیت (ع) هستند، خاطرنشان کرد: از تمامی دلدادگان سیدالشهدا و اهل‌بیت (ع) انتظار می‌رود با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، توصیه مراجع عظام تقلید، پزشکان و مسوولان بهداشتی و درمانی کشور برای مقابله با کرونا، در اجتماع‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.