تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

تا کنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی گزارش نشده است

  • کد خبر : 13419
  • 27 بهمن 1398 - 8:53
تا کنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی گزارش نشده است
رئیس اداره حیات وحش آذربایجان غربی گفت: امسال تاکنون موردی از ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.

امید یوسفی با بیان اینکه سرشماری پرندگان در ۳۰ زیستگاه استان انجام شد، اظهار کرد: بر اساس بررسی و پایش صورت گرفته موردی از ابتلاء به بیماری و تغییر رفتار ناگهانی در بین پرندگان در استان تاکنون گزارش نشده است.

 

وی با بیان اینکه این سرشماری با مشارکت ۱۲ تیم از متخصصان و اعضای سازمان‌های مردم نهاد فعال در این حوزه طی ماه جاری انجام شده است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل قرار گرفتن در بین هفت کریدور بین المللی پرندگان از استان‌های مهم در خصوص زمستان گذرانی و مهاجرت پرندگان به شمار می‌رود.

 

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه ۵۵ درصد از گونه‌های شناسایی شده و مهم پرندگان در آذربایجان غربی مشاهده شده و زیست می‌کنند، تصریح کرد: آذربایجان غربی با بیش از ۹۰ زیستگاه آبی دائمی و فصلی یکی از زیستگاه‌های مهم برای حضور پرندگان مهاجر و گونه خاص دنیا به شمار می‌رود.

 

یوسفی با اشاره به اینکه امسال این سرشماری با کاهش دمای هوا و بارش برف در این مناطق همراه بوده و به همین دلیل بسیاری از پرندگان مهاجر این منطقه را ترک کرده‌اند، خاطر نشان کرد: نتایج این سرشماری پس از جمع‌بندی و تکمیل فرم‌های مربوط، نتایج این سرشماری به منظور آنالیز و جمع‌بندی نهایی به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال می‌شود.

 

وی اظهار داشت: اطلاعات و نتایج حاصل از سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر به عنوان پایه و اساس بررسی اندازه و تغییرات جمعیتی در برنامه‌های حفاظتی و مدیریتی جمعیت‌های پرندگان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: بررسی آخرین وضعیت پرندگان و زیستگاه‌های آنها و همچنین سنجش تأثیرگذاری اقدامات اداره حفاظت محیط زیست در خصوص یگان حفاظت، زهکشی و احیای تالاب‌ها در این منطقه در خصوص افزایش و تنوع گونه‌ها از اهداف اجرای طرح سرشماری است.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.