تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

تبعیت از دستورات بهداشتی رکن اول مقابله با بیماری کرونا است

  • کد خبر : 15291
  • 03 تیر 1399 - 10:47
تبعیت از دستورات بهداشتی رکن اول مقابله با بیماری کرونا است
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: رکن اول مقابله با بیماری کرونا، واکسن و دارو نیست بلکه فقط همکاری مردم و تبعیت از دستورات بهداشتی است.

دکترمحمدمهدی گویا در جریان بازدید از مراکز درمانی آذربایجان غربی بیان کرد:در روز‌های گذشته موارد ابتلا به بیماری کرونا در برخی مناطق کشور از جمله استان آذربایجان غربی رو به افزایش گذاشته است که با این سفر قصد داریم ارزیابی دقیقی از وضعیت نیاز‌های جدید استان،تقویت امکانات و همچنین نیروی انسانی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه طی بازدید از برخی مراکز درمانی استان مشخص شد که مردم چندان مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند،افزود: مهمترین مسئله برای مدیریت و مقابله با ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی توسط مردم است،هر چه مردم این نکات را جدی بگیرند، موارد ابتلا بستری و مرگ و میر هم کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بی تفاوتی مردم استان در برابر شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: در روز‌های اخیر مردم احساس می‌کنند خطر بیماری کرونا کم شده است در حالی که از نظر ما خطر افزایش یافته و رفتار ویروس نیز غیر قابل پیش بینی است.

گویا با تاکید بر اینکه اگر همکاری مردم نباشد،نیرو‌های بهداشتی و درمانی توان مقابله مناسب با این بیماری را نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: رکن اول مقابله با این بیماری واکسن و دارو نیست بلکه فقط همکاری مردم و تبعیت از دستورات بهداشتی است.

وی اظهار داشت: هم اکنون برخی از بیمارستان‌ها با کمبود تخت مواجه هستند،همه تلاش ما بر این است که مبادا فرد بیماری نیازمند بستری باشد،اما امکانات آن فراهم نباشد،دانشگاه علوم پزشکی استان تمام تلاش خود را به کار گرفته که این اتفاق رخ ندهد،در این خصوص باز هم تاکید می‌کنم که نیازمند همکاری مردم هستیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: آینده قابل پیش بینی نیست و ممکن است روز‌های سخت‌تری را در پیش رو داشته باشیم،هرچند دانشگاه خود را آماده کرده است،اما این آمادگی دوطرفه است و یک طرف آن هم مردم هستند که باید آماده باشند و همکاری کنند تا روز‌های سخت‌تری را شاهد نباشیم.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی نیز در نشست با رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در تاریخ یک تیرماه امسال ۷۲۶ نفر بستری با علائم سندرم حاد تنفسی در کل بیمارستان‌های استان داشته ایم که ۲۲۱ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۵۰۵ مورد مشکوک به ابتلاء هستند. از ۱۲۷ مورد بستری در آی سی یو ۴۱ نفر وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

آقازاده با هشدار نسبت به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و آمار فوتی‌ها در استان افزود: متأسفانه با هفت مورد فوتی جدید سه مورد از بوکان، یک مورد پیرانشهر، یک مورد تکاب، یک مورد مهاباد و یک مورد نقده مجموع فوتی‌های استان به ۳۶۴ مورد افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: تعداد مبتلایان بستری جدید، ۱۳۵ است که ارومیه ۵۲، اشنویه دو، بوکان ۱۲، پیرانشهر دو، تکاب هفت، خوی ۲۷، سردشت پنج، سلماس یک، شاهین دژ یک، ماکو سه، مهاباد پنج، میاندوآب ۱۳ و نقده چهار نفر است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.