تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

تخریب خانه باغ ها صدمه بیشتری به زمین های کشاورزی وارد می کند

  • کد خبر : 16353
  • 11 شهریور 1399 - 10:14
تخریب خانه باغ ها صدمه بیشتری به زمین های کشاورزی وارد می کند
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه های اجتماعی و اقتصادی پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی کم تر از تخریب این باغات است.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر با اشاره به معضل تخریب خانه باغها در ارومیه افزود: تخریب این خانه باغها کمکی به کشاورزی منطقه نمی کند، بلکه صدمه بیشتری به این زمین ها وارد کرده و چهره سرسبز منطقه را از بین می برد.

وی با تاکید براینکه علاج واقعه قبل از وقوع باید انجام شود، تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید در زمانی که فرد شروع به احداث خانه باغ می کند، از این عمل جلوگیری کرده و درپی صدور مجوز باشد،  اما بعد از اینکه این خانه باغ ها ساخته شده و در کنار آن پر از درختان میوه کاشته شده، تخریب آنها  سودی نداشته بلکه صدمه بیشتری به زمین ها وارد کرده و چهــره منطقه را زشت می کند.

وی ادامه داد:طبیعی است زمینی که در آن خانه باغ تخریب شده دیگــر به زمین کشاورزی تبدیل نمی شود.

این نماینده خانه ملت گفت: قطعاً هزینه های اجتماعی و اقتصادی پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی کم تر از تخریب این باغات است، از سوی دیگر مسئولان امر باید با بررسی های دقیق متوجه شوند چه چیزی باعث  شده  است که این خانه باغ ایجاد شود.

وی اظهار کرد: بخشی از نیازهای جامعه به ساخت و ساز خانه باغ ها و محل استراحت بوده و اگر این امر با رعایت قانون انجام شود نه تنها به زمین هـای کشاورزی آسیب نمی رساند بلکه می تــواند موجب گسترش روستاهای گردشگر پذیر، ایجاد اشتغال و کسب درآمدهای پایدار برای مردم شهر و روستا  شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.