تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

ترانزیت انواع فرآوری‌های دامی از مرز بازرگان به کشورهای خارجی

  • کد خبر : 16283
  • 06 شهریور 1399 - 11:53
ترانزیت انواع فرآوری‌های دامی از مرز بازرگان به کشورهای خارجی
سرپرست اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در طول پنج ماهه امسال، بیش از ۵۲ هزار و ۱۲۷ تن انواع فرآوری‌های دامی از مرز بازرگان به کشورهای ازبکستان، عراق، سوریه، ترکیه، عمان، کویت و آذربایجان ترانزیت شده است.

امید خلیل‌زاده اظهار داشت: در طول پنج ماه نخست سال جاری بیش از ۵۲ هزار و ۱۲۷ تن انواع فرآوری‌های دامی از مرز بازرگان به کشورهای ازبکستان، عراق، سوریه، ترکیه، عمان، کویت و آذربایجان ترانزیت شده است.

وی افزود: در راستای ایفای نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران به عنوان پل اقتصادی کشورهای غربی و ممالک آسیایی در قالب ترانزیت بین کشوری کالاها و همچنین به منظور اعمال کنترل‌های بهداشتی لازم، انواع مواد فرآوری‌ از کشورهای ترکیه، اروگوئه، عراق، قبرس، آمریکا، برزیل و اوکراین وارد شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در طول پنج ماهه امسال بالغ بر ۲۷ هزار و ۷۴۳ تن و ۵۳۱ کیلوگرم انواع فرآوری‌های دامی و خوراک دام و طیور از جمله گوشت مرغ، گوشت گاو و گوسفند، تخم‌مرغ خوراکی، عسل، شیر، ماهی و آلایش خوراکی و غیرخوراکی به سایر استان‌ها صادر شده است.

خلیل‌زاده اظهار کرد: این استان‌ها شامل، تهران، اردبیل، خوزستان، اردبیل، قزوین، همدان، آذربایجان‌شرقی، کرمانشاه، یزد، فارس، کردستان، سیستان و بلوچستان، البرز، مرکزی، زنجان، گیلان، مازندران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی خراسان شمالی بوده است.

وی گفت: همچنین چهار میلیون و ۳۷۸ هزار و ۸۳۰ راس دام زنده، ۳۰۰ قطعه بچه ماهی و ماهی زنده، ۴۹ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۶۹۴ قطعه انواع مرغ زنده پس از بازرسی بهداشتی و قرنطینه‌ای لازم و صدور گواهی محل بهداشتی به این استان‌ها صادر شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.