تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

تردد مسافر از پایانه های مرزی استان ۹۹ درصد کاهش داشته است

  • کد خبر : 14936
  • 11 خرداد 1399 - 12:01
تردد مسافر از پایانه های مرزی استان ۹۹ درصد کاهش داشته است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: بدیل بسته بودن مرزها در راستای اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از بیماری کرونا تردد مسافر در پایانه های مرزی استان در دو ماه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل نزدیک به ۹۹ درصد کاهش داشته است.

ارسلان شکری بیان کرد: تمام پروتکل های بهداشتی از طرف کشور جمهوری اسلامی ایران مانند نصب گیت های ضدعفونی ورودی و خروجی در پایانه های مرزی استان انجام و موارد بهداشتی رعایت می شود و تا اطلاع ثانوی  تردد در پایانه های مرزی استان بصورت کاملا محدود انجام می شود.

وی افزود: بیشترین تردد مسافر در دو ماه اول سال جاری مربوط به ورود ۴۸۶۰ مسافر ایرانی از پایانه مرزی بازرگان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: در صورت تصمیم مقامات عالی رتبه دو کشور ایران و ترکیه برای بازگشایی کامل و تردد در پایانه های مرزی ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی آمادگی لازم دارد تا با همکاری نهادهای بهداشتی و درمانی استان نسبت به تردد مسافرین و کامیونها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اقدام کند.

شکری با اشاره به عملیات فاز تکمیلی پایانه بازرگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پروژه بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۵۷ میلیارد ریال برای تکمیل عملیات عمرانی و توسعه این پایانه براورد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی با هدف پاسخگویی به حضور مسافران و رانندگان و توسعه زیرساخت‌ها در این پایانه مرزی در حال انجام است،اظهارداشت: اجرای بتن ریزی کف پارکینگ ها ورودی مسافری، اجرای دیوار سنگی، عملیات ابنیه و بتن مسلح rd۲، اجرای سردرب های اصلی پایانه، اتاق پمپاژ پساب فضای سبز، ساخت و نصب درب های صفر مرزی‌، اجرای خاکریزی پارکینگ کامیون های آتش زا ( پلتفرم ۷ )‌، اجرای گاردریل‌، اجرای پیاده روی محوطه، جابجایی و پخش نخاله های ساختمانی‌، ترمیم پل، اجرای کانال‌های بتنی از اقدامات انجام شده در این پایانه است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.