تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

تشریح اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان در تامین آب شرب شهرستان پلدشت

  • کد خبر : 17287
  • 15 آبان 1399 - 8:49
تشریح اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان در تامین آب شرب شهرستان پلدشت
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در ارتباط تلفنی برنامه «درمسیر توسعه» سیمای مرکز استان، برنامه ها و اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب شهر و روستاهای شهرستان پلدشت را تشریح کرد.

علیرضا رضوی با بیان اینکه اهمیت دادن به سلامت شهروندان با ارتقای سطح کیفی آب شرب شهرستان پلدشت در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این راستا اقدام به نصب سامانه های ارتقای کیفی و یا انتقال آب بین حوضه ای کرده است.

وی، احداث تصفیه خانه آب شرب شهر پلدشت را گامی در جهت بهبود کیفیت آب برشمرد و افزود: این تصفیه خانه با ظرفیت ۷۵ لیتر بر ثانیه و با حجم سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریال، سال گذشته افتتاح و وارد مدار بهره برداری شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص تامین آب شرب شهری و رستایی در شهرستان پلدشت نیز گفت: در این راستا شش پروژه در قالب دو شهر و ۲۹ روستا با اعتبار مصوب ۳۹ میلیارد ریال و تخصیص ۳.۱ میلیارد ریال در شش ماهه اول سال جاری، در دست اجرا است.

رضوی، پروژه ۲۱ روستا به علاوه شهر نازک را از مهمترین پروژه های در دست اجرا عنوان و اظهار کرد: این پروژه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اجرا است که تاکنون ۶۱ میلیارد ریال در آن هزینه شده است.

 وی با بیان اینکه در سال جاری نیز ۲۰ میلیارد ریال برای این پروژه به تصویب رسیده است، افزود: برای اتمام کامل این پروژه، ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات در سال های آتی، عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص آبرسانی به مجتمع هشت روستایی شهرک ارس نیز اظهار داشت: برای تامین آب شرب این مجتمع، با همکاری منطقه آزاد ماکو، فرمانداری پلدشت و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهدا آذربایجان غربی، اقدام به حفر یک حلقه چاه آب«شبه فلمن» در بستر رودخانه ارس شده است.

رضوی با اعلام اینکه خط انتقال آب این پروژه به اتمام رسیده است، اظهار امیدواری کرد؛ تا چند ماه آینده آب شرب با کیفیت بالا در اختیار مردم و مشترکین قرار گیرد.

وی گفت: این پروژه ۶۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد که تاکنون یک میلیارد ریال آن تخصیص و ابلاغ شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص تامین آب شرب شهر پلدشت نیز اظهار داشت: طرح تامین آب شرب شهر پلدشت که شامل توسعه مخازن ذخیره آب نیز می شود، از ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و تا پایان سال گذشته، ۲۸ میلیارد ریال در آن هزینه شده است.

رضوی با بیان اینکه برای اتمام و بهره برداری از این طرح ۲۴ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، افزود: در سال جاری برای ادامه اجرای این طرح، هفت میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسیده که تاکنون فاقد تخصیص است.

وی، دلیل پایین بودن کیفیت آب در پلدشت را بافت زمین شناسی و آتشفشانی بودن منطقه عنوان و اظهار کرد: این عامل باعث شده تا آب موجود در آبخوان های منطقه در مجاورت با سنگ های آتشفشانی، دچار آلودگی شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: برای رفع این مشکل و تامین آب شرب سالم و بهداشتی، یا باید تصفیه خانه احداث شود که در حد توان در شهر و روستاها نسبت به این امر اقدام شده و یا اینکه آب بین حوضه ای به منطقه منتقل شود که پروژه ۲۲ روستایی نازک در این راستا در دست اجرا است.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.