تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

تشکیل کمیته درمان مادران باردار کرونایی در استان

  • کد خبر : 14616
  • 21 اردیبهشت 1399 - 12:46
تشکیل کمیته درمان مادران باردار کرونایی در استان
رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: با شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی، حساسیت بر روی سلامتی مادران باردار افزایش یافت، و رسیدگی مداوم به حال عمومی آنها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

ژاله‌ زهی‌بخش بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی، حساسیت بر روی سلامتی مادران باردار افزایش یافت به طوری‌که مادران باردار به عنوان گروه‌های حساس با ریسک بالای ابتلا به کرونا مورد شناسایی قرار گرفتند و رسیدگی مداوم به حال عمومی آنها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

وی در خصوص اقداماتی که در حوزه کنترل و درمان مادران باردار کرونایی انجام گرفته است، افزود: به منظور کنترل حال عمومی و درمان مادران باردار کرونایی، کمیته مشورتی متشکل از متخصصین و اساتید زنان، بیهوشی، کودکان، عفونی و مسئولین اداره مامایی و بهداشتی تشکیل داده شد.

رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هر مورد مادر باردار کرونایی (مشکوک و مثبت) که در استان گزارش می‌شود، به وسیله این کمیته به اطلاع تمام اعضا رسیده و با مشورت تمام متخصصین، اقدامات لازم پس از تصمیم‌گیری در کمیته انجام می‌شود.

زهی‌بخش درباره تعداد زایمان‌های مادران باردار کرونایی،خاطرنشان کرد: ۱۶ مادر باردار کرونایی زایمان کرده است که از این تعداد ۶ مورد به صورت طبیعی و ۱۰ مورد به صورت سزارین فرزند خود را سالم به دنیا آورده‌اند.

وی با بیان این که هیچ مادر باردار کرونایی در استان فوت نشده است، ابراز کرد: به محض اینکه مادر باردار کرونایی دچار مشکل می‌شود، معاونین درمان، بهداشت و همچنین ریاست دانشگاه نیز در جریان امر قرار داده شده و تمام اقدامات لازم برای ماداوای مادر باردار و مراقبت از نوزاد انجام می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.