تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

تصمیم مجلس احساسی نیست

  • کد خبر : 17744
  • 12 آذر 1399 - 12:48
تصمیم مجلس احساسی نیست
نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما در مجلس اصلا تصمیم احساسی نداریم، مبحث عاقلانه شجاعانه و جسورانه است.

به گزارش پایگاه خبری گوروش نیوز و به نقل از نسیم آنلاین، دکتر وحید جلال زاده با اشاره به اینکه عده ای در فضای رسانه تبلیغ میکنند که احساسی تصمیم نگیرید، اظهارداشت: طرح مجلس برای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توسط ایران، مربوط به قبل از شهادت شهید فخری‌زاده است.

 وی افزود: در روزهای اول تشکیل مجلس که کمیسیون ها در حال شکل گیری بودند، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، طرحی را با عنوان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران پس از تصویب این قانون به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی پایان خواهد داد را در مجلس مطرح کرد. ولی بدلیل تکمیل زوایای دیگر به صحن جهت رای ارسال نشد.

نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این تصمیم در تابستان امسال، قبل از انتخابات ریاست جموری آمریکا و شهادت شهید فخری زاده مطرح شده بود، تصریح کرد: ما در مجلس اصلا بحث احساسی نداریم، مبحث عاقلانه شجاعانه و جسورانه است.

جلال زاده خاطرنشان کرد: از چندین ماه قبل طرح مقابله با تحریم و لغو تحریم ها در کمیسیون مطرح شد که بندهای مختلفی داشت و عموما بر ارتقا و توان هسته ای متمرکز بود.

وی با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی سال گذشته در کاهش تعهدات برجامی خود پنج گام را مصوب و دولت را موظف به اجرا نمود، ادامه داد: ارزیابی ما در مجلس این است که این گام ها به درستی انجام نگرفته و نمره دولت در اجرا، نمره قابل قبولی نیست، لذا در تکمیل آن پنج گام ارتقا توان هسته ای و کاهش تعهدات برجامی در برخی بندها لحاظ شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: این طرح قبل از شهات شهید فخری زاده در مجلس در حال انعقاد بود وشهادت شهید فخری زاده انسجام درون مجلسی را افزایش داد و اهتمام نمایندگان را ارتقا بخشید.

جلال زاده یاد آوری کرد: دو طرح از کمیسیون در مجلس مطرح گردید، مورد اول حذف فرصت زمانی دو یا سه ماهه در بند هفت است و دولت موظف است پس از تصویب این قانون اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را پایان دهد و دیدگاه دیگری تعیین بازه زمانی  جهت ارائه گزارش دولت از نحوه اجرای تعهدات برجامی ۴+۱ به مجلس  است.

وی با بیان اینکه آزموده را آزمودن خطاست و وقتی تصور موجب تصدیق است نیاز به دوماه بازه زمانی نیست، اذعان داشت: ذات مجلس گفتگو و رای است  و هر یک از این دو طرح رای بیاورد اجرا می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.