قاسم جلیلینژاد اظهارداشت: این رقم در یک سال گذشته، حدود ۹۰۰ نماد بود که این آمار نشان میدهد که تقاضای نماد افزایش یافتهاست.
وی با اشاره به گسترش روز افزون معاملههای برخط و خدمات ارائه شده بر بستر اینترنت، افزود: تعداد کسب و کارهای اینترنی روز به روز روند رو به رشدی را در کشور طی میکند و آذربایجانغربی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در سالهای اخیر تجارت الکترونیک در میان شرکتهای استانی به سرعت در حال گسترش بوده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی تصریح کرد: یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایـجاد اعتماد بین کاربران خدمات الکترونیکی است.
جلیلی نژاد اضافه کرد: طبق مطالعات انجام شده تایید کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه و مرکز ثالث، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کارهای اینترنتی را دارد.
وی بیان کرد: در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و اگر از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده شود، میتواند برای شکایت از کسب و کار اینترنتی متخلف به مراجع قانونی مراجعه کند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی با بیان اینکه نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی است، خاطرنشان کرد: این نشان توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت، معدن و تجارت)، صادر شده و به کسب و کارهای اینترنتی با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا میشود.
جلیلی نژاد ، هدف از اعطای نماد اعتماد الکترونیکی را اعتمادسازی و رسمیتدهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان و جلوگیری از آسیبهای احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست.
انتهای پیام