تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024

توزیع سومین مرحله اقلام بهداشتی بین جانبازان شیمیایی سردشت

  • کد خبر : 15450
  • 14 تیر 1399 - 12:13
توزیع سومین مرحله اقلام بهداشتی بین جانبازان شیمیایی سردشت
سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: تا بدین لحظه در شهرستان سردشت سه مرحله توزیع اقلام بهداشتی توسط جمعیت هلال احمر استان انجام پذیرفته و در مجموع یک هزار و ٢٠٠ بسته بین مصدومین و جانبازان شیمیایی توزیع شده است.

 

عباس سید زکریایی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کوید ١٩ و تاثیر این بیماری بر روی افراد دارای بیماری های مزمن و مشکلات تنفسی نباید از توجه به قشر جانباز و مجروحیـن شیمیایی غافل شد.

وی تصریح کرد: سردشت اولین شهرستان جهان است که مورد حملات شیمیایی قرار گرفته و بسیاری از هموطنان در همان زمان و تعدادی هم بعدها به علت عوارض آن به شهادت رسیده اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیش از ۱۵۰۰ مصدوم و جانباز شیمیایی در حال حاضر در این شهرستان با عوارض بیماری زندگی می کنند که بسیاری از این جانبازان مصدومین شیمیایی تنفسی و بالای ۷۰درصد جانباز هستند.

زکریایی اضافه کرد:  این مصدومان در برابر بیماری کرونا بسیار آسیب پذیر بوده و باید تحت مراقبت‌های خاص و ویژه قرار گیرند.

وی اعلام کرد: لذا بر همین اساس و به دستور ریاست جمعیت هلال احمر و هماهنگی با ریاست سازمان داوطلبان کشور جهت پیشگیری از ابتلای مصدومین شیمیایی سردشت به کرونا، با حضور و نظارت مستقیم سرپرست جمعیت هلال احمر استان، فرماندار سردشت و رئیس بنیاد شهید شهرستان سومین مرحله توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مصدومان شیمیایی سردشت توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در این خصوص افزود : تا بدین لحظه در شهرستان سردشت سه مرحله توزیع اقلام بهداشتی توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی انجام پذیرفته و در مجموع یک هزار و ٢٠٠ بسته بین مصدومین و جانبازان شیمیایی توزیع شده است.

وی افزود : علاوه بر توزیع بسته های بهداشتی توسط معاونت داوطلبان این جمعیت، اعضای جوانان با رعایت کامل فاصله اجتماعی و پروتکل های ایمنی در مقابل بیماری کووید ١٩ اقدام به توزیع بروشورهای آموزشی و ارائه آموزشهای خانه به خانه کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.