تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

توزیع ۵۰هزار ماسک بین عزاداران حسینی در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 16264
  • 05 شهریور 1399 - 12:30
توزیع ۵۰هزار ماسک بین عزاداران حسینی در آذربایجان‌غربی
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون به جهت تبعیت از پروتکل های وزارت بهداشت و رعایت کامل نکاتی بهداشتی بیش از ۵۰ هزار ماسک برای حفظ و سلامتی بین عزاداران حسینی در آذربایجان‌غربی توزیع شده است.

حجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: بر همین اساس، مراسم عزاداری محرم بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون به جهت تبعیت از پروتکل های وزارت بهداشت و رعایت کامل نکاتی بهداشتی بیش از ۵۰ هزار ماسک برای حفظ و سلامتی بین عزاداران حسینی توزیع شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در ایام محرم و صفر هر برنامه‌ مذهبی که هیئت‌های مذهبی و روحانیت در قالب برنامه‌های مذهبی انجام می‌دهند باید بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد که در غیر این صورت مجوز آنها ابطال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۹۰۰ هیئت مذهبی در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد تاکنون ۶۹۶ هیئت مذهبی در سامانه بیرق سازمان تبلیعات اسلامی استان ثبت‌نام کرده و در حال عزاداری هستند.

داداش‌زاده تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی مختلفی از جمله فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و تبلیغات اسلامی استان ناظر بر هیئت‌های مذهبی هستند که تا به امروز هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی، بیان کرد: نماز ظهر عاشورا همزمان با کل کشور در استان آذربایجان‌غربی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

داداش‌زاده با بیان اینکه باید نذورات با رعایت موارد شرعی و تا حد امکان با رعایت احکام نذر در قالب جیره خشک و تحت نظر کارشناس بهداشت انجام شود، اظهار داشت: تمامی هیئت‌های مذهبی موظف به رعایت پروتکل‌ها و تعهدات بهداشتی هستند و در این زمینه نیز تذکرات لازم با هیئت‌های مذهبی مجوزدار داده شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.