تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

تولید بیش از ۴میلیون تن محصولات زراعی در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 17571
  • 03 آذر 1399 - 9:49
تولید بیش از ۴میلیون تن محصولات زراعی در آذربایجان غربی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات زراعی در آذربایجان غربی تولید شده است.

رسول جلیلی با بیان اینکه سطح زیر کشت محصولات زراعی استان ۷۰۰ هزار هکتار که ۲.۳ درصد اراضی کشور را شامل می‌شود است، اظهار داشت: امسال ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات زراعی در استان تولید شده که در بخش بسیاری از محصولات زراعی کشاورزی رتبه‌های برتر کشور مربوط به استان است.

وی گندم، جو، یونجه، چغندرقند را از مهمترین محصولات زراعی استان عنوان کرد و گفت:هم اکنون ۱۰ درصد یونجه، ۳۳ درصد چغندرقند و ۶ درصد از گندم کشور در استان آذربایجان غربی تولید و روانه بازار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان با ۱۱۵ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی ۴ درصد از این بخش کشور را به خود اختصاص داده است،تصریح کرد: سالانه این استان با تولید بیش از یک و نیم میلیون تن محصولات باغی سهم مهمی در این بخش را عهده دار است.

جلیلی خاطرنشان کرد: سیب با تولید سالانه ۱.۲ میلیون تن، انگور با سهم ۵ درصدی از تولیدات کشور و میوه‌های هسته دار مثل زردآلو، هلو و گیلاس مهمترین محصولات باغی استان است

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ هزار هکتار از باغات استان مربوط به انگور است، ادامه داد: ۸ هزار هکتار از باغات استان اختصاص به کاشت و تولید انگور ایستاده است که به کشور‌های حاشیه خلیج فارس در سال‌های اخیر صادر می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص تولیدات استان در حوزه آبزیان نیز افزود: استان آذربایجان غربی با ۴۲۰ مزرعه پرورش ماهی و سالانه با تولید نزدیک ۱۷ هزار تن آبزیان در بین استان‌های غیرساحلی رتبه ۴ کشوری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.