تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

تولید ۱۶هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 15730
  • 01 مرداد 1399 - 10:59
تولید ۱۶هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در آذربایجان‌غربی
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: 16 هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در سطح آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

محمدباقر قریشی از رهاسازی ۷.۵ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان طی سال جاری خبر داد و اظهار داشت: به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان منابع آبی نیمه‌طبیعی استان و ایجاد اشتغال پایدار اعضای تعاونی هر سال تعدادی بچه‌ماهی به صورت تدریجی در این منابع رهاسازی می‌شود.

وی تصریح کرد: با هدف تحقق رونق تولید و تولید ماهیان با هزینه کمتر و استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی، ترویج فعالیت پرورش ماهی در مناطق روستایی، ترویج فرهنگ مصرف ماهی بین کشاورزان و افزایش مصرف سرانه ماهی در بین اقشار روستایی انجام می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۶ هزار ۵۰۰ تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در سطح استان تولید شود، گفت: هم‌اکنون پنج مرکز تکثیر بچه‌ماهی سردآبی و همچنین یک تکثیر بچه‌ماهی گرمابی در استان فعال است و نیاز مزارع پرورش به بچه‌ماهی را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۴۲۰ مزرعه گرمابی و سردابی در استان وجود دارد، بیان کرد: انواع ماهی‌های سردآبی شامل قزل آلا و گرمابی شامل کپور، فیتوفاگ، بیگ هد و آمور در آذربایجان‌غربی پرورش داده می‌شود.

قریشی در خصوص اشتغال در زمینه آبزی‌پروری عنوان کرد: در حال حاضر تعداد دو هزار و ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم در بخش شیلات فعالیت دارند.

وی با اشاره به صادرات انواع ماهی به کشورهای خارج گفت: این محصولات شیلاتی علاوه بر تامین نیازهای داخلی استان  به کشور‌های ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.