تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

تولید ۳۱ هزار تن گوشت بهداشتی در استان

  • کد خبر : 15534
  • 20 تیر 1399 - 12:13
تولید ۳۱ هزار تن گوشت بهداشتی در استان
سرپرست اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۱ هزار تن گوشت قرمز و سفید طی سال جاری با نظارت بهداشتی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

سید امید خلیل‌زاده بیان کرد: ۲۵ هزار و ۴۵۶ رأس دام سبک و سنگین و ۱۰ میلیون و ۸۳۸ هزار قطعه طیور با نظارت این اداره کل در بازده زمانی سه ماهه اول امسال در کشتارگاه‌های دام و طیور  استان کشتار و چهار هزار ۴۰۹ تن گوشت قرمز  و ۲۷ هزار ۵۲۲ تن گوشت سفید تحت نظارت های بازرسان بهداشتی دامپزشکی استحصال شد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی دامپزشکی نظارت بر مراحل تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی است تا محصولی با کیفیت و مناسب به دست مصرف‌کننده برسد، افزود: نظارت‌های مستمر بازرسان بهداشتی بر نحوه استحصال گوشت قرمز و سفید در کشتارگاه‌های دام و طیور استان انجام و  فرآورده های استحصال شده در کشتارگاه‌های سطح استان پس از کنترل های لازم توسط بازرسان بهداشتی، مجاز به عرضه در بازار مصرف می شود.

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به شدت یافتن گرما و افزایش احتمال انتقال بیماری های مشترک از حیوانات به انسان، از عموم شهروندان خواست از خریداری گوشت دام هایی که خارج از کشتارگاه ها ذبح می‌شوند، خودداری کنند.

وی بیان کرد: تمام کشتارگاه های استان به سامانه پیش سرد و بازرسی قبل و پس از کشتار مجهز هستند که از انتقال بیماری های خطرناکی مثل تب کریمه کنگو به مصرف کنندگان جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.