تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

ثابت قدم بودن در توبه سبب بخشیده شدن گناهان می شود

  • کد خبر : 14698
  • 26 اردیبهشت 1399 - 11:59
ثابت قدم بودن در توبه سبب بخشیده شدن گناهان می شود
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: انسان اگر در توبه خود ثابت قدم باشد، خداوند قطعا گناهان او را می بخشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان ضمن اشاره به اهمیت توبه و استغفار بیان کرد: انسان اگر توبه کند و در توبه خود ثابت قدم باشد خداوند قطعا گناهان او را می بخشد.

وی افزود: سه گناه شرک، قتل نفس و زنا که جز گناهان کبیره بوده و خداوند در قرآن به آن وعده عذاب بسیار سنگین داده است اما با این وجود خداوند در ادامه همین آیه کسانی را که توبه کنند و ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهد وعده داده که توبه آن ها را قبول و سیئات آن ها را به حسنه تبدیل می کند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: خداوند در قیامت آنقدر از گناه گناهکاران می گذرد که شیطان نیز امیدوار می شود لذا باید با امید استغفار کرد تا خداوند اعمال سیئه انسان را ببخشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان فضائلی از حضرت امیرالمومنین خاطرنشان کرد: در مورد فضائل حضرت امیرالمومنین آمده که هر کس یکی از فضایل حضرت را بگوید خداوند گناهان او را می‌بخشد و هر کس یکی از فضایل حضرت را بنویسد تا این نوشته باقی مانده ملائکه برای او استغفار می‌کنند و هر کس به یکی از فضایل حضرت گوش دهد خداوند تمامی گناهانی که را با گوش شنیده می‌بخشد و اگر یکی از فضایل حضرت را ببیند خداوند تمامی گناهانی که با چشم دیده می‌بخشد.

وی در پایان ضمن بیان اهمیت شکر نعمات الهی اظهارداشت: ویروس کرونا نشان داد که بشر در مقابل خداوند موجود ضعیفی است لذا انسان باید شاکر نعمات خداوند باشد تا خداوند نعمات خود را بیشتر و بلایا را از بشر دفع کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.