تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

جذب بیش از ۶۷ درصد تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 12474
  • 08 دی 1398 - 4:54
جذب بیش از ۶۷ درصد تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان غربی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از 67 درصد تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در استان در حدود497 میلیارد و 888 میلیون ریال از ابتدای سال جاری تاکنون جذب شده است

اکبر کرامتی بیان کرد: کل تسهیلات اختصاصی به استان برای بخش مکانیزاسیون ۷۴۲میلیارد ریال است که صد درصد متقاضیان واجد شرایط به بانکهای عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

 

وی با بیان اینکه استفاده از ماشین‌آلات و ادوات مختلف کشاورزی یکی از راهکارهایی است که می‌توان بهره‌ وری و عملکرد در واحد سطح را ارتقا دهد، خاطر نشان کرد: با تسهیلات اعطایی،متقاضیان اقدام به خرید ۳۵۸ دستگاه تراکتور، ۸ دستگاه کمباین، ۴۹۰ دستگاه ادوات و دنباله بند کشاورزی کرده اند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه افزایش بهره وری موجب مصرف بهینه انرژی، بذر و سایر نهاده ها می شود، اضافه کرد: افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی از دیگر مزایای افزایش سطح مکانیزاسیون است.

 

کرامتی با اشاره به مشکلات موجود و موانع جذب تسهیلات خط اعتباری ادامه داد: طولانی بودن نوبت تحویل برخی از ماشین آلات و تعدد منابع موجود برای خرید ماشین آلات کشاورزی با درصد بهره پایین تر، میزان جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است .

 

 

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12474

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.