تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

جمع آوری و ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی از سطح شهر

  • کد خبر : 15503
  • 18 تیر 1399 - 9:24
جمع آوری و ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی از سطح شهر
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 15 تا 20 متکدی در سطح شهر ارومیه وجود دارد،که با جمع آوری و ساماندهی این افراد می توان چهره شهر را تغییر داد.

علی مصطفوی در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان، کودکان کار و خیابانی که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مهربانی و نوعدوستی مردم آذربایجان غربی مثال زدنی و بی نظیر هست، اظهار داشت: در برخی موارد مهربانی و کمک به هم نوع باعث ایجاد سواستفاده هایی شده و برخی صحنه های ناخوشایند از جمله حضور متکدیان و کودکان خیابانی در سطح شهر و چهارراه ها می شود.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده در جلسه، در حال حاضر ۱۵ تا ۲۰ متکدی در سطح شهر ارومیه وجود دارد و با تعمیم به کل استان این آمار در حدود ۶۰ نفر می شود که با هماهنگی و همکاری تنگاتنگ دستگاه های متولی می توان در این خصوص به نتیجه مطلوب رسید  و با جمع آوری و ساماندهی این افراد چهره شهر را تغییر داد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی به تاسیس اردوگاه و گرمخانه اشاره کرد و با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به ساخت آن، اظهار داشت: شهرداری ارومیه می بایست در این خصوص اعتبارات مورد نیاز را جذب و تا شروع فصل سرما اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.

مصطفوی به رسالت خطیر خبرنگاران و اصحاب رسانه در جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به مردم و جامعه اشاره کرد و گفت: مردم باید کمک های خود را به صورت درست و از طریق نهادهای حمایتی به دست فقرا و نیازمندان برسانند و به افرادی که بر سرچهار راه ها حضور دارند و قصد سواستفاده از احساسات پاک مردم را  دارند اجازه سو استفاده داده نشود و این امر باید از طریق رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی فرهنگسازی و اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه بر ضرورت ورود سازمانهای مردم نهاد به این امر تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد در این خصوص استفاده استفاده شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.