تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

جهاد دانشگاهی پتانسیل بالایی در قبول مسئولیتهای بزرگ کشور دارد

  • کد خبر : 15712
  • 31 تیر 1399 - 9:58
جهاد دانشگاهی پتانسیل بالایی در قبول مسئولیتهای بزرگ کشور دارد
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: جهاد دانشگاهی پتانسیل بالایی در قبول مسئولیتهای بزرگ کشور دارد و دستگاههای اجرایی باید از نقش موثر این نهاد در ایجاد تحول اساسی در توسعه کشور بهره مند شوند.

حجت الاسلام مجتهد شبستری ضمن تبریک سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این نهاد انقلابی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در شناسایی و رفع  نیازهای جامعه دارد، افزود: این مجموعه به‌عنوان یک نهاد انقلابی و جهادی _ دانشگاهی به وسیله ارتباطاتی که با مردم، صنعتگران و بخش‌های تولیدی دارد می‌تواند نیاز آن‌ها را شناسایی کرده و در صدد رفع آن نیازها با توجه به تجربه و توان خود برآید و به پیشرفت جامعه در تمام ابعاد کمک قابل توجهی کند.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به خوبی توانسته علم توام با تعهد و ایمان را منصه ظهور برساند اظهار کرد:این نهاد در سطح استانی دستاوردهای چشمگیر و ارزشمندی در حوزه دستیابی به فناوریهای علمی و پژوهشی، ارائه خدمات متنوع آموزشی و کار موثر در حوزه فرهنگی  داشته است که نشان از پویایی و تاثیرگذاری این نهاد در سطح استان دارد.

حجت الاسلام شبستری اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به سبقه فعالیتهای علمی، پژوهشی و فناورانه و فرهنگی خود پتانسیل بالایی در قبول مسئولیتهای بزرگ کشور دارد و دستگاههای اجرایی باید از نقش موثر این نهاد در ایجاد تحول اساسی در توسعه کشور بهره مند شوند.

وی سلول‌های بنیادی را یکی از دستاوردهای مهم جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: امروزه از این دستاورد برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می شود و دست‌یابی به این علم درهای جدید و شگرفی در علم به سوی انسان گشوده است.

حجت الاسلام مجتهد شبستری با اشاره به اینکه جهادی بودن این نهاد انقلابی یکی از شاخصه های متمایز کننده آن است، تصریح کرد: امروزه کشور نیازمند کارهای جهادی بوده و فعالیتهای جهاد گونه این نهاد را از بعضی از نهادهای دیگر متمایز کند.

وی با شاره به اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند با توجه به ظرفیت بالای خود اقتصاد مقاومتی، جهش تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را در اولویت ماموریت‌های خود قرار دهد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند بازوی مهمی برای کمک به دولت، ارگان‌های ذی‌ربط و مردم باشد که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال و در جهت پیشرفت و ترقی سرزمین اسلامی ایران باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری وجود اخلاص، تداوم و حفظ روحیه جهادی نیروهای این نهاد برخواسته از انقلاب را عاملی در جهت رشد و شکوفایی بیشتر این مجموعه دانست و گفت: در عرصه علوم انسانی شاید بهتر باشد که جهاد دانشگاهی فعالیت‌های خود را بیش از پیش افزایش دهد و از ظرفیت حوزه‌های علمیه هم در این راستا استفاده شود.

حجت الاسلام مجتهد شبستری ضمن آرزوی موفقیت برای جهاد دانشگاهی  گفت: امید است این نهاد ارزشمندی که  تاکنون خدمات فراوانی را تا امروز انجام داده در مسیر پویایی و خدمات هرچه بیشتر به اسلام و انقلاب حرکت کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.