تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

جهش در تولید محصولات کشاورزی با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای امکان پذیر است

  • کد خبر : 15406
  • 11 تیر 1399 - 11:26
جهش در تولید محصولات کشاورزی با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای امکان پذیر است
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی گفت : با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شاهد جهش در تولید محصولات کشاورزی خواهیم بود.

رسول جلیلی در دومین جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های استان بیان کرد: در فضای گلخانه‌ای امکان تولید چند برابری نسبت به کشت در فضای آزاد را داریم و امسال نیز برنامه ابلاغی توسعه و بهره برداری گلخانه‌های استان در سطح ۷۰ هکتار و اصلاح و نوسازی واحدها نیز در سطح ۴ هکتار اعلام شده است.

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها جزو مهمترین پیشران‌های توسعه استان در بخش کشاورزی به شمار می رود،افزود: سال گذشته در سطح ۱۵ هکتار واحدهای گلخانه احداث و به بهره برداری رسیده است که باید امسال بستر توسعه کشت‌های گلخانه ای در استان با رفع موانع موجود تسهیل و تسریع یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: ضرورت مدیریت مصرف آب و کاربرد روش‌های صرفه جویی به یکی از الزامات بدل شده که وزارت جهاد کشاورزی نیز در این زمینه با تدبیر لازم توجه‌ای ویژه به این مهم را داشته است.

جلیلی خاطر نشان کرد: احداث واحدهای گلخانه ای در مقیاس‌های مختلف، صرف نظر از مزایایی که در افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع آب دارد، می تواند زمینه ساز افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح، ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر برای مردم باشد.

وی ادامه داد: بانک کشاورزی به متقاضیان احداث واحدهای گلخانه‌ای که اطلاعات خود را در سامانه سیتا ثبت نام کرده اند، تسهیلات ۱۲.۵ درصد پرداخت می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و براساس دستور وزیر جهاد کشاورزی، برنامه ۴۶۰۰ هکتار توسعه و بهره برداری تولید محصولات گلخانه‌ای و محیط های کنترل شده را با همکاری بانک ها و ۳۲ سازمان جهاد کشاورزی در کشور در دستور کار قرار داده است.

جلیلی یادآور شد: در  این راستا برای مدیریت و کاهش تنش های محیطی (خشکسالی، سرمازدگی، آفتاب سوختگی، تگرگ و…) طرح احداث سایبان‌های استاندارد و فنی در باغات با استفاده از تکنولوژی های نوین با هدف مدیریت تبخیر و تعرق و افزایش بهره برداری آب و جلوگیری از خسارت تنش های محیطی، افزایش کمیت، کیفیت برخی محصولات باغی نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.