تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

حجم آب دریاچه ارومیه بیش از پنج میلیارد متر مکعب است

  • کد خبر : 14592
  • 20 اردیبهشت 1399 - 17:01
حجم آب دریاچه ارومیه بیش از پنج میلیارد متر مکعب است
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تراز و سطح دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و در حال حاضر حجم آب موجود دریاچه بیش از پنج میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب است.

محمدمهدی شهریاری در بازدید از جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه این دریاچه روزهای امیدبخشی را سپری می کند، بیان کرد: به لطف خدا و تلاش های صورت گرفته در قالب پروژه احیای دریاچه ارومیه،حال این نگین آبی امروز خوب است. که این حال خوب با اجرای طرح‌های احیایی و همچنین بارش مناسب سالانه محقق شده است.

وی افزود: تراز و سطح دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و در حال حاضر حجم آب موجود دریاچه بیش از پنج میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب است.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری برای احیای دریاچه ارومیه، حفاری تونل برای انتقال آب به دریاچه،کاهش مصرف آب سدها، ساماندهی رودخانه‌های منتهی به دریاچه و اجرای طرح‌های کشاورزی پایدار از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای احیای این دریاچه بوده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: احیای جزایر دریاچه، پایان طوفان‌های نمکی و رونق گردشگری را از جمله نکات امیدبخش احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و ادامه داد: ۲ طرح بزرگ سد اشنویه و سد کانی‌سیب و تونل انتقال آب زاب از جمله پروژه‌هایی است که امسال به بهره‌برداری می‌رسد و نقش مهمی در تثبیت و احیای کامل دریاچه ارومیه خواهند داشت.

وی احیای دریاچه ارومیه را نخستین مصوبه دولت تدبیر و امید عنوان کرد و تصریح کرد: رئیس جمهوری و هیات دولت برای تحقق این وعده با اختصاص هزاران میلیارد تومان اعتبار توانسته اند شرایطی امیدبخش برای این دریاچه رقم بزنند.

در حال حاضر،دریاچه ارومیه بهترین سطح را در ۱۰ سال گذشته دارد و با اجرای کامل طرح های احیایی، سال به سال روند بهبود وضعیت این دریاچه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.