تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

خدمت به مردم یکی از الطاف بزرگ خداوند به دولتمردان است

  • کد خبر : 16296
  • 07 شهریور 1399 - 11:16
خدمت به مردم یکی از الطاف بزرگ خداوند به دولتمردان است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: خدمت به مردم در جایگاه دولت از الطاف بزرگ خداوند به دولتمردان است لذا هیئت دولت و دولتمردان باید قدردان مسئولیت خود باشند و بتوانند با لطف خداوند وظایف خود را با نیت الهی به انجام برسانند.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در آئین تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان تکاب ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله علیه السلام، اظهار داشت: عزاداری بر امام حسین (ع) یکی از توفیقات بزرگ خداوند متعال بوده و می تواند به عنوان یکی از عوامل وحدت بین مذاهب مختلف در استان و شهرستان تکاب باشد.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت، به بیان گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در آغاز هفته دولت پرداخت و گفت: امیدواریم دولت در این ایام باقیمانده بتواند به منویات مقام‌معظم رهبری عمل کنند.

امام جمعه ارومیه خدمت به مردم را یکی از الطاف بزرگ خداوند به دولتمردان برشمرد و افزود: خدمت به مردم در جایگاه دولت از الطاف بزرگ خداوند به دولتمردان است لذا هیئت دولت و دولتمردان باید قدردان مسئولیت خود باشند و بتوانند با لطف خداوند وظایف خود را با نیت الهی به انجام برسانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به جایگاه و اهمیت نماز جمعه در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه یکی‌ از اعمالی است که به هیچ عملی به مانند آن در قران تاکید نشده بگونه ای که در زمان حضور امام معصوم (ع)باید مسلمین امور دنیوی و معاملات خود را ترک کرده و به سوی نماز جمعه بشتابند و حکومت اسلامی موظف است حتی زندانیان را نیز در نماز جمعه حاضر کند.

قریشی تصریح کرد: نماز جمعه نقطه اقتدار نظام اسلامی است و امیدواریم با بازگشایی مجدد نمازهای جمعه در این شرایط به این مهم عمل کنیم.

وی به بیان بخشی از انتظارات مقام معظم رهبری از ائمه جمعه پرداخت و گفت: براساس انتظارات و منویات مقام ‌معظم رهبری نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی هر شهر محسوب شده و امام جمعه فرمانده این قرارگاه است لذا انتظار داریم با کمک همه مردم و مسئولین این قرارگاه تقویت شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات حجت الاسلام‌ عیسی برادری گفت: حجت الاسلام برادری در ‌مدتی که امامت جمعه شهرستان تکاب بود، فعالیت و خدمات فرهنگی و اجتماعی زیادی در این شهر انجام داده و امیدواریم با حضور حجت الاسلام رحیمی، امام جمعه جدید تکاب این فعالیت و خدمات ادامه داشته باشد.

قریشی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام برادری یکی از ائمه جمعه موفق استان بود که امیدواریم با تجدید قوا در قم بتوانند در مسئولیت های آتی توفیق خدمت بهتر در عرصه های بالاتر را کسب کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت های عظیم استان بر استفاده صحیح از این ظرفیت ها تأکید کرد و گفت: منطقه آزاد ماکو و منطقه اقتصادی و معادن تکاب دو ظرفیت مهم استان هستند که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است لذا لازم است مسئولین استانی با بهره گیری صحیح از این منابع و منابع دیگر، اقتصاد استان را تقویت کنند.

وی تأکید کرد: با وجود ۳۰ درصد معادن طلای کشور در تکاب و بیش از ۱۵۰ آثار تاریخی و معادن سنگ و … در این شهرستان نباید از ظرفیت تکاب غفلت کرد لذا مسئولین باید با پشتیبانی و همراهی هم، به نحو شایسته این منطقه را مورد توسعه قرار داده و امکانات مختلف را در این منطقه باید فراهم‌ کنند.

وی در ادامه به مشکل راه های مواصلاتی این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: عمده مشکل این شهرستان راه مواصلاتی است که امیدواریم‌ با اصلاح آن زمینه های رشد و بالندگی این منطقه را شاهد باشیم‌.

قریشی در پایان سخنان خود ضمن دعوت مردم شهرستان تکاب به اتحاد و یکپارچگی گفت: از اختلاف بین خودتان بپرهیزید که دامن زدن به اختلافات باعث گسستگی و عقب افتادگی خواهد بود و صمیمیت و همراهی را در بین خود تقویت کنید.

وی خاطرنشان کرد: امام جمعه جدید را کمک و یاری کنید و در مسیر توسعه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی همراه و هم قدم او باشید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.