تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024

خریداران اینترنتی کتب درسی از دام فیشر‌ها غافل نشوند

  • کد خبر : 15690
  • 29 تیر 1399 - 11:55
خریداران اینترنتی کتب درسی از دام فیشر‌ها غافل نشوند
رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: خریداران اینترنتی کتب درسی دانش آموزان نباید از دام فیشر‌ها غافل شوند

سرهنگ دوم اکبر نصرتی با اظهار اینکه خریداران اینترنتی کتب درسی دانش آموزان نباید از دام فیشر‌ها غافل شوند بیان کرد: کلاهبرداران سایبری از هر فرصتی برای پیاده سازی نقشه‌های شوم خود استفاده می‌کنند و انجام خرید‌های اینترنتی زمینه را برای آ‌ن‌ها فراهم می‌نماید، تا ضمن استفاده از این فرصت با راه‌اندازی سایت‌های جعلی، اطلاعات محرمانه و بانکی کاربران را به سرقت برده و از این طریق اقدام به برداشت غیرمجاز وجه از حساب کاربران می‌کنند.

وی با اشاره به شروع خرید کتب درسی دانش‌آموزان به صورت اینترنتی افزود: والدین در هنگام انجام خرید کتب درسی، حتما آدرس سایت را به صورت دستی وارد کنند و به گزینه‌های نمایش داده شده در موتور جستجوی خود اعتماد نکرده و تنها از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com  اقدام به خرید کتب خود نمایند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی بیان کرد: مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های جعلی و انتشار لینک آن در شبکه‌های اجتماعی، سعی در ترغیب کاربران برای کلیک بر روی آن و ورود در آن را دارند، که در صورت عدم داشتن آگاهی کافی از سوی کاربران می‌تواند دردسر‌هایی برای کاربران به وجود آورد.

سرهنگ نصرتی با بیان اینکه دانش‌آموزان و اولیاء گرامی باید مراقب کلاهبرداران خرید‌های اینترنتی کتب درسی باشند؛خاطرنشان کرد: برخی از دانش‌آموزان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در سایت‌های جعلی اقدام به خرید کتب می‌نمایند و در آخر متوجه می‌شوند که سایت مورد نظر صحت نداشته و اطلاعات هویتی آن‌ها به سرقت رفته است.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان و اولیای گرامی جهت ثبت سفارش فردی کتب درسی از سامانه‌های معرفی شده از سوی وزارت آموزش و پرورش اقدام نمایند و توجه داشته باشند که کتب خریداری شده، از طریق مدرسه تحویل داده خواهد شد، لذا اگر پیامکی مبنی بر تحویل کتب درسی از منابع ناشناس دریافت کردید ترتیب اثر ندهید.

این مقام مسئول تاکید کردند: شهروندان صرفاً به سامانه‌های اعلام شده مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها جداً خودداری کنند، چرا که ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه سرقت اطلاعات هویتی و برداشت غیر مجاز از حساب را فراهم آورد.

هموطنان همواره هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس فتا را مدنظر قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های پلیسی با کارشناسان این پلیس در میان بگذارید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.