تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

درآمد موقوفات استان به نزدیک ۱۹ میلیارد تومان رسید

  • کد خبر : 17042
  • 27 مهر 1399 - 17:41
درآمد موقوفات استان به نزدیک ۱۹ میلیارد تومان رسید
مدیرکل اوقاف آذربایجان‌غربی با اشاره به درآمد موقوفات استان گفت: درآمد موقوفات استان در طول یک سال گذشته در مجموع اعم از متصرفی و غیرمتصرفی به ۱۸ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان و نزدیک ۱۹ میلیارد تومان رسید.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گوروش، اظهار داشت: در حال حاضر ۶ هزار  486 موقوفه در استان وجود دارد که یک هزار و ۸۵۳ از آن، موقوفه منفعتی و دارای درآمد و چهار هزار و ۶۳۳ موقوفه نیز انتفاعی هستند.

وی افزود: همچنین ۴۰ هزار و ۵۹۳ رقبه در استان وجود دارد که ۳۳ هزار و ۵۴۳ رقبه متصرفی و پنج هزار و ۷۳۶ رقبه غیر متصرفی است و از رقبات متصرفی ۲۸ هزار و ۹۶۸ رقبه منفعتی و چهار هزار و ۵۷۵ رقبه انتفاعی هستند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، مساحت موقوفات استان را ۳۲ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: ۵۸۸ هکتار مساحت اعیان موقوفات استان است.

وی با اشاره به کاربری موقوفات، گفت: کاربری موقوفات استان شامل مسکونی، کشاورزی، مذهبی، تجاری، تاسیسات، بهداشتی و صنعتی است.

جوانبخت خاطرنشان کرد: درآمد موقوفات استان در طول یک سال گذشته در مجموع اعم از متصرفی و غیرمتصرفی ۱۸ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان بوده که نسبت به سال‌های گذشته دو و نیم میلیارد تومان افزایش داشته است.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌غربی به برخی برخی از فعالیتهای حقوقی انجام شده در معاونت حقوقی در سال گذشته و امسال اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۷۲ حکم له موقوفات اجرا  و ۱۱۲ حکم اخذ شده و در امسال نیز ۲۶ حکم اجرا و ۴۲ حکم اخذ شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر برای هشت روستای استان سند اخذ شده است که سه روستا در ارومیه، چهار روستا در خوی و یک روستا در سلماس در شرف سندار شدن هستد.

جوانبخت تصریح کرد: در سال گذشته برای سه هزار و ۳۲۰ روستای استان سند اخذ شده بود اما امسال در برای یک هزار ۷۰۰ روستای وقفی سند اخذ شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.