تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

در تأمین شکر مورد نیاز استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد

  • کد خبر : 13528
  • 03 اسفند 1398 - 7:28
در تأمین شکر مورد نیاز استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: در تأمین شکر مورد نیاز استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

غلامرضا بابایی با بیان اینکه آذربایجان غربی با وجود ۵ کارخانه تولید قند و زمین زیر کشت چغندر قند در کشور یکی از قطب های تولید کشور است، اظهار کرد: طی سال جاری در استان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن چغندر قند در مزارع استان توسط کشاورزان تولید و تحویل کارخانجات قند استان شده است.

 

وی افزود: با توجه به تولید چغندر قند در استان بیش از ۳۶ میلیون و ۶۶۵ هزارتن شکر در ۵ کارخانه قند استان تولید وجهت مصرف به بازار عرضه شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت  آذربایجان غربی تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه های تنظیم بازار بیش از ۳۴ هزار و ۴۴۳ تن شکر برای مصرف عموم مردم از طریق فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف استان توزیع شده است.

 

بابایی خاطر نشان کرد: جهت تأمین شکر مورد نیاز کشور در ایام پایانی سال نیز ۵۰ هزارتن شکر برای مصرف واحد های صنعتی و خانوارها برای هر کدام ۲۵ هزار تن شکر تخصیص یافته است.

 

وی ادامه داد: سهم آذربایجان غربی از سهمیه فوق ۱۰۰۰ تن برای مصارف خانوارها است که از طریق فروشگاه های زنجیره ای و نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در استان با قیمت مصوب دولتی توزیع خواهد شد. همچنین بیش از ۱۰۰۰ تن برای مصارف واحد های صنفی و صنعتی تخصیص یافته و توزیع خواهد شد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گفت: مشکلی در تأمین شکر مورد نیاز استان وجود ندارد و هرگونه افزایش خود سرانه قیمت شکر در بازار تخلف بوده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و مردم می توانند هرگونه تخلف صنفی بخصوص افزایش خود سرانه قیمت ها را از طریق سامانه ۱۲۴ با سازمان  اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.