تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

ذخیره ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب در پشت سد‌های استان

  • کد خبر : 15038
  • 18 خرداد 1399 - 10:51
ذخیره ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب در پشت سد‌های استان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب در پشت سد‌های استان ذخیره شده است

اتابک جعفری بیان کرد: هم اینک نزدیک به ۶۶ درصد از حجم آب قابل مدیریت سدهای استان یعنی یک میلیارد و ۵۱۳ میلیون مترمکعب آب، در پشت سد‌های این استان ذخیره شده است که برای تامین آب شرب، آبیاری بخش کشاورزی و کمک به احیای دریاچه ارومیه رها می‌شود.

وی افزود: هم اکنون ۱۵ سد در آذربایجان‌غربی به بهره برداری رسیده که حجم آب قابل مدیریت در آن‌ها ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های این نهاد در راستای احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: امسال در مجموع ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های استان برای احیای دریاچه ارومیه، تامین آب شرب و بخش کشاورزی رها می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در سال آبی جاری یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون مترمکعب آب از سد‌های اقماری به سمت دریاچه ارومیه و ۹۸۰ میلیون مترمکعب برای بخش شرب و کشاورزی رها می‌شود.

وی اظهار داشت: سد‌های شهید کاظمی بوکان، شهرچای ارومیه، آغ‌چای چایپاره، سیلوه پیرانشهر، سد مهاباد، شهید قنبری ماکو، ارس ۲، سد قیقاج، ساروق تکاب، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده، سد ماکو، کرم‌آباد پلدشت و چپرآباد اشنویه در آذربایجان غربی فعال است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.