تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

راه‌اندازی۱۶ مرکز بهداشتی در مناطق عشایری آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 13903
  • 27 اسفند 1398 - 5:34
راه‌اندازی۱۶ مرکز بهداشتی در مناطق عشایری آذربایجان‌غربی
سرپرست اداره‌کل امور عشایر آذربایجان‌غربی گفت: ۱۶ مرکز بهداشتی و درمانی با همکاری معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در مناطق عشایرنشین این استان راه‌اندازی می‌شود.

علی بهادری با اشاره به راه‌اندازی۱۶ مرکز بهداشتی در مناطق عشایری استان، بیان کرد: این مراکز شامل ۶ خانه بهداشت، هفت پایگاه سلامت موقت و سه مرکز خدمات جامع سلامت موقت است که با هدف توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق عشایری و ایجاد مراکز بهداشتی درمانی فعالیت خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه عشایر این استان در ۵۵۰ منطقه حدود سه‌هزار سیاه چادر برپا می‌کنند، افزود: تمهیدات لازم در جهت تسهیل تردد و تأمین امنیت و امکانات بهداشتی و درمانی عشایر در هنگام کوچ به مناطق ییلاقی و در محل اتراق آنان اندیشیده شده‌است.

 

سرپرست اداره‌کل امور عشایر آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته تاکنون مورد مشکوکی در خصوص بیماری کرونا در عشایر استان مشاهده نشده‌است.

 

بهادری  خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با حدود ۱۰۴ هزار نفر جمعیت در ۱۶ شهرستان این استان مستقر هستند که حدود ۶۰۰ خانوار از آنها به ییلاق‌های خارج از استان در دامنه‌های جنوب سهند و اطراف شهرستان مرند از توابع آذربایجان شرقی کوچ می‌کنند.

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.