تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

راه اندازی” نت‌سنج” برای نظارت مردمی بر کیفیت اینترنت

  • کد خبر : 15248
  • 01 تیر 1399 - 8:55
راه اندازی” نت‌سنج” برای نظارت مردمی بر کیفیت اینترنت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: سامانه "نت‌سنج" که در این استان راه‌اندازی شده، امکان مشاهده و ارزیابی مقایسه‌ای کیفیت شبکه، نحوه پشتیبانی، میزان شکایات و تعرفه اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات ثابت و سیار را فراهم کرده است.

قاسم جلیلی‌نژاد بیان کرد: سامانه “نت‌سنج” به عنوان سامانه دریافت اینترنت خانگی مجازی وزارت ارتباطات و اطلاعات در استان آذربایجان غربی فعال است.

وی ادامه داد: در سامانه نت‌سنج، فرد با توجه به کیفیت اینترنت شرکت‌های خدماتی می‌تواند اینترنت مورد نیاز را برای محل مورد نظر خود دریافت کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: با مراجعه به این سامانه و پس از مشخص کردن موقعیت مکانی، می‌توان وضعیت اینترنت آن منطقه را در اپراتورهای مختلف به‌صورت تقریبی مشاهده کرد که می‌تواند اطلاعاتی را برای افرادی که در پی خرید اینترنت هستند، ارائه کند.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه مشترکان حوزه ارتباطات می‌توانند شکایات خود را در خصوص اینترنت و سرعت و مصرف بسته‌های شرکت طرف قرارداد در سامانه  https://195.cra.ir ثبت کنند، خاطرنشان کرد: همچنین مشترکان در راستای ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی، شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان ۱۹۵ پیامک کنند.

وی ادامه داد: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت ۴۸ ساعت باید رسیدگی به این شکایت انجام و نتیجه به مشترک شاکی ارائه شود.

وی اظهار داشت: ثبت‌نام تلویزیون اینترنتی رایگان در این استان همزمان با سراسر کشور در راستای افزایش ضریب نفوذ شبکه ملی اطلاعات آغاز شده و مردم می‌توانند برای استفاده از این امکانات به سایت اداره‌کل اطلاعات و ارتباطات آذربایجان‌غربی مراجعه کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.