تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

رشد ۱۳۰ درصدی تجارت الکترونیک درآذربایجان غربی

  • کد خبر : 14911
  • 09 خرداد 1399 - 10:54
رشد ۱۳۰ درصدی تجارت الکترونیک درآذربایجان غربی
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: خریدهای اینترنتی و تجارت الکترونیک 130 درصد در استان آذربایجان غربی رشد کرد.

قاسم جلیلی نژاد در آئین کشوری رونمایی از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال در ارومیه بیان کرد: رونمایی‌های امروز در بستر شبکه ملی اطلاعات است و چندین طرح مهم در سطح منطقه و کشور افتتاح شد.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف مردم از اینترنت کم شده است، افزود: نیازهای عموم در این حوزه متفاوت شده و در مقایسه خریدهای اینترنتی و تجارت الکترونیک در سطح استان ۱۳۰ درصد افزایش وجود دارد که نشان از پیاده سازی برنامه‌های هوشمندسازی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه میانگین استفاده از تلفن همراه در استان میزان ۹۹.۴ درصد است ، تصریح کرد: این رقم در مقایسه با میزان کشوری سه درصد بیشتر است و درصد کشوری رقم ۹۹.۴ است.

جلیلی نژاد خاطر نشان کرد: در آغاز خدمات رسانی دولت یازدهم در حوزه اینترنت روستایی، تنها ۱۷۵ روستا در آذربایجان غربی از اینترنت پر سرعت برخوردار بودند.

وی اظهار داشت: این میزان در پایان دولت یازدهم به یک هزار و ۵۵۰ روستا رسیده که بیش از ۹ برابر افزایش داشته است و همچنین این میزان در دولت دوازدهم دو هزار و ۴۶۴ روستا است و ۱.۶ افزایش در این بخش وجود داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به کروناویروس یادآور شد: وزارت ارتباطات در نوع خود با ارائه خدمات رایگان نقش به سزایی در جلوگیری از شیوع و گسترش این ویروس داشت که می‌توان به رایگان شدن شبکه شاد، اختصاص اینترنت رایگان خانگی و معلمی اشاره کرد.

جلیلی نژاد اضافه کرد: هم اکنون پهنای باند مشترکان استان دو برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.