تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

رشد ۳۰ درصدی طول شبکه فیبر نوری در آذربایجان‌ غربی

  • کد خبر : 17112
  • 02 آبان 1399 - 13:29
رشد ۳۰ درصدی طول شبکه فیبر نوری در آذربایجان‌ غربی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌ غربی گفت: برای ارتقای سرعت و برقراری ارتباطات پایدار در استان طول شبکه فیبرنوری با ۳۰ درصد رشد به دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر رسیده است.

قاسم جلیلی از افزایش طول شبکه فیبر نوری در استان خبر داد و اظهار داشت: برای ارتقای سرعت و برقراری ارتباطات پایدار در استان طول شبکه فیبر نوری با ۳۰ درصد رشد به دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه فیبر نوری حکم شاهرگ‌های حیاتی شبکه ارتباطی را دارد، افزود: با توجه به اینکه سرعت و کیفیت اینترنت وابسته به فیبرنوری است برای جلوگیری از قطع و وصل شدن آن باید شبکه فیبر نوری گسترده در اختیار داشته باشیم.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌غربی بیان کرد: با شبکه شاهرگی فیبر نوری، علاوه بر تأمین نیازهای مردم در حوزه‌هایی همانند دولت الکترونیکی، ایجاد مسیر پشتیبان ارتباطی، راه‌اندازی و توسعه کسب ‌و کارها می‌توان گامی دیگر به‌سوی ایران هوشمند برداشت.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات کم‌بهره به کلیه شرکت‌های خصوصی و تعاونی‌های دارای قرارداد با فناوری اطلاعات استان تعلق می‌گیرد، گفت: این تسهیلات از محل وام وجوه اداره شده به کلیه شرکت‌های خصوصی و تعاونی‌های دارای قرارداد فعال در این حوزه با دستگاه‌های دولتی و عمومی پرداخت می‌‌شود.

جلیلی حمایت از شرکت‌ها و تعاونی های فعال در حوزه فاوای استان را در قالب ۶ طرح حمایتی عنوان و اظهار داشت: مبلغ پرداختی با توجه به مبلغ قرارداد شرکت ها به منظور تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز برای تامین نیروی انسانی و یا تجهیزات مورد استفاده پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به نحوه دسترسی و ثبت نام در طرح ها گفت: برای تکمیل پرسشنامه های سامانه ملی ایران نوآفرین هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند برای ثبت نام در سامانه ایران نو آفرین به تارنمایwww.irannoafarin.ir و برای اطلاع از شرایط و مبالغ کسب تسهیلات به تارنمای www.irankarfa.irمراجعه و ثبت نام کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.