تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

روزانه بیش از ۲۶هزار ماسک توسط گروه‌های جهادی درآذربایجان غربی تولید می شود

  • کد خبر : 14197
  • 19 فروردین 1399 - 7:58
روزانه بیش از ۲۶هزار ماسک توسط گروه‌های جهادی درآذربایجان غربی تولید می شود
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۲۶هزار عدد ماسک و هشت هزار جفت دستکش توسط گروه‌های جهادی در استان تولید می شود.

سردار حبیب شهسواری در نشست خبری با محوریت تشریح اقدامات مقابله و رزمایش تداوم مبارزه با ویروس کرونا بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ کارگاه با حضور نیروهای جهادی مشغول فعالیت در زمینه تولید ماسک و دستکش هستند.

 

وی افزود: تمام این کارگاه‌ها زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و با مجوز این دانشگاه فعالیت دارند و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است تمام ماسک‌های تولیدی به منظور استریلیزه کردن تحویل معاونت غذا و دارو شده تا توسط همین سازمان در چرخه توزیع استانی وارد شود.

 

فرمانده سپاه شهدای استان با بیان اینکه بیش از ۹۵ هزار نفر از بسیجیان و جهادگران استان در رزمایش دفاع بیولوژیک شهدای مدافع سلامت شرکت داشتند، تصریح کرد: پیش بینی در خصوص نیروهای بکارگیری شده در این رزمایش ۷۰ هزار نفر بود ولی با استقبال مردمی و حضور پرشور تمام اقشار، این میزان به ۹۵ هزار نفر رسید.

 

سردار شهسواری ، با اشاره به اینکه زمان رزمایش دفاع بیولوژیک تا ۱۵ فروردین ماه بود، خاطر نشان کرد: با وجود پایان این رزمایش، اقدامات بسیجیان و سپاه همچنان ادامه دارد و در قالب گروه‌های جهادی نسبت به انجام مأموریت‌های خود ادامه می‌دهند.

 

وی اظهار داشت: نخستین اقدام در راستای برگزاری رزمایش، راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ۲۰۰ تختخوابی شهید مهدی باکری بود که با همت قرارگاه حمزه (ع) و توسط بهداری شمال غرب سپاه در مجتمع شهید باکری تأسیس شد، این بیمارستان نقاهتگاه هم دارد و هم‌اکنون نیز بیش از ۳۰ نفر در این نقاهتگاه در حال درمان هستند.

 

فرمانده سپاه شهدای استان، اقدامات انجام شده در خصوص ضدعفونی و گندزدایی معبر شهری و روستایی را نیز قابل توجه دانست و ادامه داد: گندزدایی اماکن و معابر شهری و روستاهای دارای سکنه در یک هزار و ۷۷۵ منطقه در سطح استان انجام شده که این امر توسط بسیجیان و گروه‌های جهادی انجام پذیرفته است.

 

سردار شهسواری گفت: مقدار مواد مصرف شده ضدعفونی توسط گروه‌های جهادی در استان ۷ میلیون لیتر بود که با بکارگیری شش هزار و ۵۵۹ دستگاه خودروی مختلف از تراکتور روستاییان گرفته تا خودروهای مجهز و ویژه سپاه و آتش نشانی، انجام شده است.

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.