تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

زمینه کشت ۱۰۰ هکتار از گیاهان دارویی کم آب بر فراهم می شود

  • کد خبر : 16206
  • 02 شهریور 1399 - 8:56
زمینه کشت ۱۰۰ هکتار از گیاهان دارویی کم آب بر فراهم می شود
معاون ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان متعهد شده است تا زمینه کشت 100 هکتار از گیاهان دارویی کم آب‌بر را از سال 99 به بعد فراهم کند.

مرتضی دانش‌پایه با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در قالب برنامه جامع توسعه زنجیره‌های ارزشی گیاهان دارویی کم آب‌بر از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه پیگیری می‌شود اظهار داشت: در این رابطه در سالیان گذشته از طریق اعتبارات تخصیصی به استانداری‌ها، در سطح استان حدود ۱۲ هکتار برای ایجاد پایلوت‌های ترویجی در سال‌های ۹۹ و ۹۸، ۹۷ کشت شد.

وی افزود: این پایلوت‌های ترویجی بیشتر به گونه‌های گل محمدی، استوخدوس، گل راعی، مریم گلی، زعفران و آویشن باغی و نیز سایر گونه‌های گیاهان بومی که در منطقه توصیه و کشت شده تاکید می‌شود.

معاون توسعه منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: هم اکنون کشت گیاهان دارویی در دشت‌های حسنلو، سولدوز، مهاباد، اشنویه و سلماس وجود دارد و از اعتباراتی که از محل طرح ملی توسعه گیاهان دارویی به سازمان جهاد کشاورزی استان تخصیص یافته و این سازمان متعهد شده است تا زمینه کشت ۱۰۰ هکتار از گیاهان دارویی کم آب‌بر را از سال ۹۹ به بعد فراهم کند.

دانش‌پایه خاطرنشان کرد: اعتباری که امسال به آذربایجان ‌غربی تخصیص و سازمان جهاد کشاورزی هزینه کرده، ۳۵۰ میلیون تومان است و امسال اعتباری که برای توسعه زنجیره‌های ارزشی به استانداری تخصیص یافته یک میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های راهبردی ستاد احیای دریاچه ارومیه توسعه زنجیره‌های ارزشی گیاهان و محصولات کم آب‌بر است که می‌تواند زمینه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان را فراهم کند.

معاون توسعه منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه اضافه کرد: باید گونه‌هایی در استان کشت شوند که هم خاک را حفظ کرده و هم مدیریت مصرف در آب انجام شود و در نهایت بتوان دریاچه ارومیه را حفظ کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.