تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

زیارت مجازی اموات در باغ رضوان ارومیه

  • کد خبر : 13906
  • 27 اسفند 1398 - 7:27
زیارت مجازی اموات در باغ رضوان ارومیه
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: در پی شیوع کرونا و لزوم عدم مراجعه به آرامستان‌ها، زیارت مجازی اهل قبور از طریق سامانه و اپلیکیشن همراه جستجوی متوفی در آستانه پنجشنبه آخر سال و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا امکان‌پذیر است.

یاسر اسدپور با اشاره به این خبر بیان کرد: شهروندان می‌توانند توسط اپلیکیشن جستجوی متوفیان به‌صورت مجازی به اهل قبور و خویشاوندان خود فاتحه و آیاتی از قرآن کریم قرائت کنند و شهرداری اورمیه در راستای سیاست‌های شهر هوشمند این امکان را به وجود آورده است.

 

وی افزود: درصورتی‌که فردی از محل دفن بستگان خویش در باغ رضوان بی‌اطلاع باشد با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت و اعلام نام مرحوم، محل دقیق دفن وی به‌صورت کروکی و مسیر مربوطه مشخص‌شده و به‌صورت مجازی نمایی از سنگ قبر  را روی صفحه رایانه‌اش نقش خواهد بست.

 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه تصریح کرد: همچنین شهروندان برای زیارت آنلاین از قبور مطهر شهدا و فضای معنوی آرامستان شهر اورمیه می‌توانند از طریق سایت http://fava.urmia.ir/Virtual-Tour/Bagh-Rezvan.html اقدام کنند.

 

اسدپور خاطر نشان کرد: مراجعین در این سایت می‌توانند به‌صورت غیرحضوری و تصویربرداری ۳۶۰ درجه از آرامستان شهر ارومیه بازدید کنند.

 

وی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند اپلیکشن مربوطه را از کافه بازار دانلود و بر روی گوشی‌های همراه خود نصب کنند.

 

این اپلیکیشن بعد از اتمام معضل کرونا نیز می‌تواند مورد استفاده شهروندان اورمیه برای یافتن محل دقیق متوفایان خود و یا تداوم زیارت مجازی را فراهم آورد.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.