تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

سالانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه تزریق می شود

  • کد خبر : 15179
  • 27 خرداد 1399 - 10:24
سالانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب از  سد کانی سیب به دریاچه ارومیه تزریق می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از این طریق به دریاچه ارومیه تزریق می‌شود.

آیدین رحمانی رضائیه در جلسه مدیریت گرد و غبار ضمن انتقاد از مدیران غایب در جلسه و تأکید بر سلامت محیط‌زیست و مردم، اظهار داشت: عدم حضور در این جلسات که وظیفه قانونی مدیران است کم‌کاری محسوب شده و باید از طریق دبیرخانه به مدیران اخطار داده شود.

وی با اشاره به اینکه فرآهم آوردن زندگی و محیط‌ زیست پاک وظیفه هر دولتی است، افزود: از اقدامات ارزنده‌ای که توسط دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته می‌توان به ۲۰ پروژه اجرایی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در مساحت ۲۱ هزار هکتار در راستای احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، تصریح کرد: تمام اعتبارات مورد نیاز در بخش‌های مختلف تأمین و تخصیص یافت که انتقال آب به دریاچه ارومیه از فاخرترین این پروژه‌ها در طول تاریخ کشور است.

رحمانی رضائیه با بیان این که سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از این طریق به دریاچه ارومیه تزریق می‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه پیش از شروع به کار دولت تدبیر و امید حال بد دریاچه را شاهد بودیم ولی اجرای یک چنین طرح‌هایی توسط دولت که مطالبه مردم نیز است روزبه‌روز حال دریاچه را بهتر می‌کند.

وی ضمن تأکید بر نظارت هر چه بیشتر به مراکز معاینه فنی در سطح استان، اضافه کرد: آلودگی که توسط ناوگان حمل‌ونقل ایجاد می‌شود نیازمند کنترل و پایش بیش از پیش توسط شهرداری‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: عمر ناوگان اتوبوس‌های خصوصی ارومیه بیش از اتوبوس‌های ملکی شهرداری است، بنابراین می طلبد تا تدابیر لازم برای جذب سرمایه‌گذار در راستای تأمین اقلام مورد نیاز وسائط نقلیه توسط شهرداری صورت گیرد.

رحمانی همچنین خواستار شناسایی نقاط پر حادثه با ریسک بالا در مراتع و جنگل‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش‌سوزی شد تا از هزینه‌های گزاف برای احیا پس از آتش‌سوزی جلوگیری شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.