تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

سرانه آرد مصرفی در آذربایجان غربی ۱۱ درصد بیشتر از متوسط کشوری است

  • کد خبر : 12172
  • 21 آذر 1398 - 7:56
سرانه آرد مصرفی در آذربایجان غربی  ۱۱ درصد بیشتر از متوسط کشوری است
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: سرانه آرد مصرفی در استان ۱۱ درصد بیشتر از متوسط کشوری است و به هفت کیلوگرم در هر ماه می‌رسد

علیرضا زارعی با بیان اینکه سرانه مصرف آرد در کشور ۶ کیلو و ۳۰۰ گرم برآورد می‌شود که ۷۰۰ گرم کمتر از سرانه مصرف در آذربایجان‌غربی است اضافه کرد: ماهانه ۲۹ هزار تن آرد بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود و پس از پخت به صورت انواع نان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۹۵۴ نانوایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این تعداد سه‌هزار و ۵۳۲ واحد یارانه‌ای و یک‌هزار و ۴۲۲ واحد نیمه‌یارانه‌ای است.

 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: سرانه نانوایی در کشور یک واحد به ازای هر یکهزار و ۲۰۰ نفر است اما در استان به ازای هر ۶۵۰ نفر یک واحد نانوایی وجود دارد.

 

زارعی افزود: برنامه‌هایی برای کاهش مصرف آرد در استان تمهید شده که ساماندهی آرد خام یارانه‌ای روستایی و عشایر و تجمیع نانوایی‌ها از جمله آنهاست.

 

وی با اشاره به اینکه  بهسازی نانوایی‌ها در دستور کار شرکت غله قرار دارد اذعان داشت: در راستای اجرای این طرح ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات با بهره ۱۵ درصدی به یک ‌هزار و ۵۳۰ نانوایی پرداخت می‌‍شود.

 

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی همچنین از ارتقای کیفیت آرد در استان از اول دی ماه خبر داد و خاطر نشان کرد: برای بهبود کیفیت آرد استان مقادیری گندم با کیفیت مطلوب از خوزستان خریداری و درسیلو‌های استان ذخیره شده است که از اول دی ماه به نسبت ۳۰ درصد با گندم تولیدی استان مخلوط خواهد شد تا آرد مناسبتری در اختیار نانوایان قرار گیرد

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.