تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

سیزدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد

  • کد خبر : 12509
  • 10 دی 1398 - 9:10
سیزدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد
سیزدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در سیزدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به سفر اخیر خود به استان آذربایجان غربی و بازدید از دریاچه ارومیه اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت دریاچه ارومیه امیدوار کننده است که نشان می دهد مجموعه اقدامات انجام شده و تلاش های سال های اخیر اثرگذار بوده است.

 

وی افزود: احیای دریاچه ارومیه مسوولیتی ملی و ضرورتی انکار ناپذیر برای کشور است و طرح احیای این دریاچه بعنوان یکی از شاخص‌ترین طرح‌های ملی خواست عموم ملت ایران است که باید با جدّیت تا احیای کامل این دریاچه ادامه یابد.

 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش های ارائه شده در جلسه در خصوص آخرین وضعیت و پیشرفت عملیات اجرایی نقشه راه احیای دریاچه ارومیه، بر لزوم تامین اعتبارات مورد نیاز و اجرای پروژه‌های مرتبط با طرح ملی نجات دریاچه ارومیه تاکید کرد.

 

جهانگیری از تدوین و اجرای طرح افزایش بهره وری و کاهش مصرف آب کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه (بهکاشت) قدردانی کرد

 

معاون اول رییس جمهور  با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درخصوص این طرح، تصریح کرد: کاهش مصرف آب و بهره وری بیشتر در بخش کشاورزی در کنار افزایش اشتغالزایی و تولید محصول، اتفاقی مهم است که باید از آن قدردانی شود.

 

وی ادامه داد: لازم است این طرح علاوه بر حوضه آبریز دریاچه ارومیه، در سراسر کشور نیز به عنوان الگوی کشت موفق مدنظر قرار گیرد تا با اجرای روش های نوین آبیاری و ترویج کشت گلخانه ای شاهد بهره وری هر چه بیشتر در مصرف آب کشاورزی و افزایش تولید محصول باشیم.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.