تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

شرایط ویژه تحصیلی پایان ترم دانشگاه ارومیه اعلام شد

  • کد خبر : 14506
  • 10 اردیبهشت 1399 - 4:09
شرایط ویژه تحصیلی پایان ترم دانشگاه ارومیه اعلام شد
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه گفت: تمهیداتی برای کاهش مشکلات دانشجویان در راستای حذف دروس و برگزاری آزمون با نظر اساتید اندیشیده شده است.

علیرضا مظفری بیان کرد : بازه زمانی برگزاری آزمون نهایی این دانشگاه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ مرداد ماه تعیین شده و هر زمانی که استاد اعلام کند، درس خود را به پایان رسانده امکان برگزاری امتحان وجود دارد.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، کلاس‌های دانشجویان به صورت مجازی برگزار می‌شود که در این راستا دانشجویانی که در این ترم خواستار حذف درس هستند می‌توانند از ۱۴ تا ۲۴ اردیبهشت ماه از طریق سامانه‌ای که اعلام می‌شود، درخواست خود را ارائه دهند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه تصریح کرد: در ترم‌های گذشته برای دانشجویانی که خواستار حذف اضطراری بودند محدودیتی وجود داشت، اما با توجه به بحران به وجود آمده این محدودیت برداشته شده است.

مظفری با اشاره به اینکه تعداد واحد‌های اخذ شده پس از حذف اضطراری نباید کمتر از ۱۰ واحد باشد،خاطرنشان کرد: اساتید می‌توانند از هرکلاس فقط با ۲۰ درصد از حذف واحد‌های دانشجویان موافقت کنند.

وی اظهار داشت: دانشجویان از طریق سامانه سجاد می‌توانند درخواست خود را برای حذف واحد‌ها ارائه کرده و در موارد خاص نیز به کمیسیون موارد خاص ارجاع داده شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه با اشاره به زمان برگزاری آزمون نهایی دانشگاه ارومیه ادامه داد: اگر تا پایان ترم شرایط برگزاری کلاس‌ها غیر حضوری باشد، شیوه و نوع اخذ آزمون نهایی برعهده استاد است و دانشگاه دخالتی در این مورد ندارد.

مظفری اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که نمراتی که هیات علمی برای ما ارسال می‌کنند، به صورت موقت خواهد بود و در ترم بعد که دانشجو و اساتید در دانشگاه حضور پیدا کردند اساتید این اختیار را دارند که با توجه به مجازی بودن کلاس‌ها راستی آزمایی را انجام دهند.

وی با اعلام اینکه حذف دروس عملی امکان پذیر نیست، گفت: دروس عملی که نتوانستیم در این ترم برگزار کنیم را به صورت ناتمام ثبت خواهیم کرد و اگر دانشجویان توانستند تابستان حضور پیدا کنند به صورت فشرده برگزار خواهد شد و اگر این امکان هم صورت نگرفت در ترم آینده برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.