تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه استان دارند

  • کد خبر : 15796
  • 05 مرداد 1399 - 10:37
شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه استان دارند
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در جهت توسعه پایدار بخش کشاورزی می‌تواند کار گشا باشد و شرکت‌های دانش بنیان و فن آور ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه استان دارند.

غلامعلی مرادی توجه به ترویج محصولات دانش بنیان برای کشاورزان جهت جایگزینی با روش‌های سنتی و افزایش بهره وری را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در جهت توسعه پایدار بخش کشاورزی در این زمینه می‌تواند کار گشا باشد و شرکت‌های دانش بنیان و فن آور ظرفیت‌های ویژه‌ای برای توسعه استان دارند.

مرادی با بیان اینکه ۶ درصد محصولات کشاورزی کشور درآذربایجان غربی تولید می‌شود، افزود: ما از برگزاری دوره‌های مهارتی برای ترویج یافته‌های جدید علمی در بین بهره برداران بخش کشاورزی با همکاری پارک علم و فناوری استقبال می‌کنیم.

علی محمد نیکبخت رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه پارک علم و فناوری محیطی برای کسب و کار است، اظهارکرد: پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی فلسفه وجودی خود را بسترسازی برای ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت از طریق علم و فناوری می‌داند.

نیکبخت ادامه داد: در این مجموعه انواع محصولات دانش بنیان تولید می‌شود که به سایر استان‌ها صادر می‌گردد، اما متاسفانه استان خودمان از پتانسیل فناوران موجود بی بهره است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اضافه کرد: شرکت‌های مستقر در پارک علم وفناوری از پتانسیل‌های بسیار بالایی برخوردارند و می‌توانند در شتابدهی به توسعه استان مخصوص بخش کشاورزی بسیار موثر باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.