تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

شناسایی ۵۴هزار حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 16414
  • 15 شهریور 1399 - 17:50
شناسایی ۵۴هزار حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
مدیریت عامل شرکت آب‌ منطقه‌ای آذربایجان‌ غربی با اشاره به تعداد چاه‌های غیرمجاز و مسدود شده در استان گفت: تا پایان سال گذشته تعداد ۵۴ هزار و ۱۷۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی و تعداد پنج هزار و ۵۷۸ حلقه نیز مسدود شده است.

اتابک جعفری با اشاره به چرایی عدم واگذاری سد کانی‌سیب به سازمان آب منطقه‌ای استان اظهار داشت: براساس مصوبه هیئت وزیران از سال ۱۳۹۲ اجرای این سد به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران واگذار شده و در حال حاضر در مراحل پایانی اجرا است.

وی در ادامه با اشاره به علل مدیریت سد ارس توسط استان آذربایجان‌ شرقی گفت: با توجه به اینکه در گذشته حجم عمده آب این سد توسط شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌ شرقی مصرف و مدیریت می‌شد بنابراین مدیریت این سد به آن شرکت واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای آذربایجان‌ غربی با اشاره به وضعیت سد باراندوز و نازلو که از سالیان گذشته به بهانه احیای دریاچه ارومیه تعطیل شده است تصریح کرد: در این راستا مطابق مصوبات کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه احداث سدهای نازلو و باراندوز از سال ۱۳۹۳ متوقف شده و با توجه به عدم تغییر در مصوبات مذکور، تا مقطع حاضر هیچ گونه تغییری در روند احداث این سدها صورت نگرفته است.

وی در ادامه نیز با اشاره به تعداد چاه‌های غیرمجاز و مسدود شده در استان بیان کرد: تا پایان سال گذشته تعداد ۵۴ هزار و ۱۷۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی و تعداد پنج هزار و ۵۷۸ حلقه نیز مسدود شده است.

جعفری با اشاره به اینکه براساس سند تخصیص حوضه آبریز دریاچه ارومیه ابلاغی وزیر نیرو، برای مصارف آب شرب استان آذربایجان‌شرقی از محل سد بوکان و نوروزلو ۱۵۰ میلیون مترمکعب تخصیص آب داده شده است گفت: همه ساله بر اساس برنامه مدیریت منابع و مصارف، این آب به آذربایجان‌شرقی انتقال داده شده و برای تامین این مصارف به هیچ عنوان از حق آبه زیست محیطی رودخانه زرینه رود و نیز استان آذربایجان‌ غربی کسر نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.