تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

صادرات بی‌رویه تخم‌مرغ عامل اصلی افزایش قیمت آن است

  • کد خبر : 16612
  • 28 شهریور 1399 - 8:50
صادرات بی‌رویه تخم‌مرغ عامل اصلی افزایش قیمت آن است
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: از دلایل اصلی افزایش قیمت تخم‌مرغ، صادرات این محصول است و باید جلوی صادرات بی‌رویه آن گرفته شود.

کمال حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گوروش، با اظهار تاسف از اینکه قیمت تخم‌مرغ به صورت بی‌رویه‌ای در حال افزایش است اظهار داشت: این در حالی است که تخم‌مرغ دارای ارزش غذایی بالایی بوده و باید در سفره همه خانوارهای ایرانی باشد و اگر این قیمت همچنان افزایش یابد مردم طاقت خرید این ماده غذایی را ندارند.

وی تصریح کرد: از دلایل اصلی افزایش قیمت تخم‌مرغ، صادرات این محصول است و باید جلوی صادرات بی‌رویه آن گرفته شود و اگر مازاد تولید در کشور وجود دارد و از سوی دیگر تولید نسبت به تقاضا بیشتر است و لزوم صادرات وجود دارد، این مسئله نیاز به ساز و کار مشخصی دارد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید صادرات توسط دستان پشت‌پرده انجام گیرد افزود: اتحادیه مرغداران باید پاسخگو باشد که  بر چه اساسی مجوز صادرات می‌دهند و آیا به همه افراد و مرغداران مجوز صادراتی میدهند و یا افراد خاصی حق صادرات دارند.

وی با اشاره به اینکه صادرات تخم مرغ پردرآمدترین صادرات است بیان کرد: این صادرات میلیاردها تومان برای افراد خاصی درآمد داشته و بنابراین مسئولان امر باید گزارش دهند که آیا مجوز صادرات را در اختیار همه افراد گذاشته و به صورت عادلانه صادر شده؟ که بی‌شک اینچنین نبوده است.

حسین‌پور با اشاره به اینکه اگر مجوز صادراتی به صورت بی‌رویه باشد این محصول در بازار داخلی عرضه نمی‌شود بیان کرد: چون برای کسی که صادر می کند تا سه برابر سود دارد و تا زمانی که صادرات انجام گیرد، این محصول در داخل بازارهای فروش کشورمان ارسال نمی‌شود.

وی تاکید کرد: بنابراین در ابتدا باید بازارهای داخلی را تامین کرده و مردم دغدغه کمبود تخم مرغ نداشته باشند و اگر قرار باشد که مازاد تولید داشته و صادر شود این صادرات به صورت عادلانه در بین همه مرغداران تقسیم شود و نباید رانت بین افراد خاص ایجاد شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.