تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

صدور و تمدید بیش از ۳۰ کارت بازرگانی در منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 17392
  • 22 آبان 1399 - 8:38
صدور و تمدید بیش از ۳۰ کارت بازرگانی در منطقه آزاد ماکو
مدیر بازرگانی منطقه آزاد ماکو گفت: با تغییر رویه سیاست صدور و تمدید کارت بازرگانی، اعتبارسنجی و رتبه بندی بازرگانان منطقه، بیش از ۳۰ کارت بازرگانی از ابتدای سال تاکنون صادر و تمدید شده است.

علی قنبری اظهار داشت: این کارت ها باهمکاری وزارت صمت و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه صادر شده است تا فعالان اقتصادی بتوانند در کل مناطق آزاد و سایر گمرکات کشور به امر صادرات و واردات فعالیت داشته باشند.

وی افزود: پس از الزام ثبت سفارش برای کالاهای وارده و صادره مناطق آزاد، بررسی پیش فاکتورها در سامانه بازرگانان مناطق آزاد بر عهده مدیریت بازرگانی بوده است که نهایت تلاش برای تسریع در فرآیند و دقت در ثبت سفارش ها سر لوحه کار این مدیریت قرار گرفته است.

مدیر بازرگانی منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه در این راستا تعداد بیش از ۱۵۰ پرونده در حوزه کالای همراه مسافر، مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی بررسی شده است، ادامه داد: به منظور تایید فعالیت بازرگانان و تولیدکنندگان مستقر در محدوده منطقه نیز درخواست های کد شیما از طریق سامانه مذکور مورد بررسی و اعلام نظر قرار گرفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه ثبت شرکت ها و مالکیت های معنوی نیز جمعا تعداد ۹۶ شرکت در حوزه های بازرگانی، خدماتی، صنعتی-تولیدی و معدنی، فرهنگ -هنری، اجتماعی، گردشگری، کشاورزی–دامداری و عمرانی–پیمانکاری به ثبت رسیده است.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.