تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

طرح آموزش مدیریت مصرف برق در مدارس آذربایجان غربی اجرا می شود

  • کد خبر : 12283
  • 27 آذر 1398 - 13:49
طرح آموزش مدیریت مصرف برق در مدارس آذربایجان غربی  اجرا می شود
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه بیش ترین درصد جمعیت جامعه را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهد و این افراد با آموزش مناسب قابلیت پذیرش رفتارهای صحیح در مصرف و تغییر رفتار در الگوهای مصرف را دارند، در همین راستا طرح برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه دانش آموزان مدارس توسط شرکت توزیع نیروی برق استان آغاز شده است.

نادر اشرف پور  با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ سازی مدیریت مصرف از دوران کودکی، بیان کرد:  در این طرح بیشتر مدارس ابتدایی دوره اول و دوم مورد نظر قرار گرفته شده است و به همین منظور محتوای برنامه اجرا شده متناسب با شرایط سنی و ذائقه و سلیقه این دوره در قالب یک برنامه مفرح و شاد طراحی شده است.

 

وی افزود: پس از اجرای هر برنامه از مدیران و مسئولین مدارس در خصوص محتوا و شیوه اجرا و میزان تأثیر گذاری آن نظر خواهی شده و بررسی نظرات مدیران و مسئولین مدارس و شور و هیجان و اشتیاق بالای دانش آموزان در طول اجرای طرح بیانگر استقبال بالا و تأثیرگذاری مناسب از آن در بین دانش آموزان و معلمان مدرسه می باشد.

 

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف انرژی یک مهارت زندگی مهم و مفید برای نسل آینده به شمار می رود و با توجه به نقش موثر آموزش و پرورش و مدارس در فرهنگ سازی امور شهروندی، در سال های اخیر تمامی ارگان ها و نهادهای خدمات رسان برای فرهنگ سازی از ظرفیت مناسب آموزش از آموزش و پرورش و مدارس بهره گرفته اند و در این راستا شرکت توزیع نیروی برق نیز توجه ویژه ای به موضوع آموزش در مدارس داشته است.

 

اشرف پور تصریح کرد: در این برنامه آموزشی مفاهیم ساعات اوج مصرف، لوازم پرمصرف، نحوه استفاده مناسب از وسایل برقی، برچسب انرژی، راهکارهای کاهش مصرف برق در بخش روشنایی و سرمایشی در قالب کلاس های آموزشی به دانش آموزان آموزش داده شد.

وی اضافه کرد: فرهنگ سازی صحیح مصرف انرژی دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه در نظر گرفته ایم و طرح برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی را در مدارس شهرستان های سلماس، چایپاره، چالدران، پیرانشهر و ارومیه برگزار شده است و برگزاری این دوره ها در سایر شهرستانی استان نیز برگزار خواهد شد

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.