تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

طرح جانمایی مخازن تفکیک زباله خشک در ارومیه آغاز شد

  • کد خبر : 16021
  • 20 مرداد 1399 - 10:29
طرح جانمایی مخازن تفکیک زباله خشک در ارومیه آغاز شد
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: طرح جانمایی مخازن تفکیک زباله خشک در مجتمع‌های مسکونی از مدت‌ها پیش برنامه‌ای ریزی شده بود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و تصمیم بر دفع همه زباله‌ها بدون تفکیک، این طرح با تاخیر انجام شد.

احد یوسفی اظهار داشت: طرح جانمایی مخازن تفکیک زباله خشک در مجتمع‌های مسکونی از مدت‌ها پیش برنامه‌ای ریزی شده بود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و تصمیم بر دفع همه زباله‌ها بدون تفکیک، این طرح با تاخیر آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به سیاست‌گذاری انجام شده توسط سازمان مدیریت پسماند شهری ارومیه طرح جانمایی مخازن پسماند خشک به صورت آزمایشی برای جمع آوری اطلاعات و داده‌ها در یک مجتمع ۵۰۰ واحد تازه تاسیس در ارومیه آغاز شد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد: این طرح به صورت آزمایشی و به مدت سه ماه در مجتمع مسکونی ۵۰۰ واحدی با هدف بررسی‌های اولیه در مقوله تفکیک از مبدا و دریافت پسماندهای خشک از مجتمع‌های مسکونی آغاز شده است که بعد از آزمون و خطا و بررسی‌ها، این امر در تمام سطح شهر انجام می‌شود.

یوسفی یادآور شد: تفکیک زباله‌ها در مبدا می‌تواند در کاهش زباله‌های تولیدی و بازگشت‌ پسماندهای دارای ارزش به چرخه نقش به‌سزایی داشته باشد که مشارکت شهروندان لازمه‌ی رسیدن به این هدف است.

وی بیان کرد: در حال حاضر پسماندهای خشک شهروندان ارومیه توسط سه غرفه مستقر در سطح شهر و همچنین توسط خودروهای ویژه که در محلات تردد دارند جمع‌آوری می‌شود.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه هدف بعدی اجرای طرح جانمایی مخازن تفکیک در چند مجتمع مسکونی در نقاط مختلف شهری برای جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها و با بررسی فرهنگ‌های مختلف انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در ارومیه روزانه ۵۰۰ تن زباله شهری تولید می‌شود که ۷۰ درصد این زباله‌ها ترو ۳۰ درصد زباله خشک است که ۷۰ درصد زباله خشک، ارزشمند و قابل بازیافت است که ۱۰۴ تن را شامل می‌شود با اجرایی شدن این طرح می‌توان چرخه بازیافت زباله را به نحو احسنت فعال کرد و دیگر شاهد اوضاع نامناسب جمع‌آوری غیری رسمی و غیر سیستمی در شهر نباشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.