تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

طرح های توسعه ارتباطی در استان آذربایجان غربی تسریع می‌شود

  • کد خبر : 15282
  • 03 تیر 1399 - 8:27
طرح های توسعه ارتباطی در استان آذربایجان غربی تسریع می‌شود
وزیر ارتباطات گفت:طرح‌های توسعه ارتباطی از جمله بهره‌مندی مناطق دورافتاده مرزی از سرویس‌های ارتباطی نسل نو در آذربایجان‌غربی تسریع می‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی در دیدار با محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی برای تسریع در پایان طرح‌های توسعه ارتباطی از جمله بهره‌مندی مناطق دورافتاده مرزی از سرویس‌های ارتباطی نسل نو، کمک به ریشه کنی بیسوادی، توسعه دولت الکترونیک و تقویت ارتباطی در جاده‌های استان قول مساعد داد.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز ضمن اشاره به وضعیت خطوط ارتباطی و زیرساخت‌های مخابراتی استان، تاکید کرد: باید پوشش‌های ارتباطی تقویت شود.

محمدمهدی شهریاری با بیان اینکه شرایط مرزی استان و همجواری با سه کشور بر تقویت زیرساخت های ارتباطی صحه می گذارد افزود: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان که متناسب با جایگاه استان نیست، یکی از نیازهای جدی بوده و توسعه پایدار استان از مسیر توسعه دیجیتال می‌گذرد.

وی با اشاره به مصوبات سفر دو سال قبل وزیر ارتباطات به استان از جمله تقویت پوشش ارتباطی در ۲۰۰ کیلومتر از مسیرهای جاده ای که فاقد پوشش ارتباطی هستند و نیز برخورداری روستاهای دورافتاده از اینترنت اظهار داشت: این مصوبات به تناسب از پیشرفت های ۵۰ تا ۹۰ درصدی برخوردار هستند و با تخصیص اعتبارات و امکانات مخابراتی لازم، تحول خوبی در عرصه توسعه الکترونیک استان رخ خواهد داد.

شهریاری یکی از کارکردهای مهم توسعه سرویس های ارتباطی نسل نو را ریشه کنی بیسوادی در مناطق روستایی دانست و افزود: این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار است و با تکمیل آن می توان به جهش در کاهش نرخ بیسوادی بویژه در مناطق روستایی استان امیدوار بود.

شهریاری توسعه خدمات الکترونیک دولت به مردم را از دیگر طرح های در دست اقدام با همکاری وزارت ارتباطات دانست و گفت: این طرح از ۵۰ درصد پیشرفت برخوردار است و با اتمام آن کلیه خدمات دستگاه های اجرایی در بستر الکترونیک قابل ارائه به مردم است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.