تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

ظرفیت های سیستم بانکی در سال جهش تولید هدفگذاری می شود

  • کد خبر : 14551
  • 17 اردیبهشت 1399 - 5:42
ظرفیت های سیستم بانکی در سال جهش تولید هدفگذاری می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: ظرفیت های سیستم بانکی و چگونگی بهره گیری بهتر و مناسبتر از این ظرفیت در سال جهش تولید برنامه ریزی و هدفگذاری می شود.

شهدی در جلسه کمیسیون هماهنگی مدیران بانکهای عامل استان بیان کرد: سه روش تامین مالی در اقتصاد ایران شامل اعتبارات دولتی و ظرفیت های قانون بودجه ، ظرفیت های سیستم بانکی و بازار سرمایه وجود دارد که ظرفیت های سیستم بانکی و چگونگی بهره گیری بهتر و مناسبتر از این ظرفیت در سال جهش تولید برنامه ریزی و هدفگذاری می شود.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید ضروریست فرهنگ سازی، بسترسازی و تغییر نگرش صورت گیرد، افزود: جهش تولید با رونق تولید تفاوتهایی دارد، در رونق تولید، فرآیند متناوب و مداوم تولید بود ولی جهش تولید مستلزم افزایش حجم تولیدات است که باید در این راستا وظایف سیستم بانکی که همانا مدیریت میزان تولید و  اصلاح ساختار تولید است مشخص و عملیاتی شود و به گونه ای که در زندگی مردم به صورت محسوس مشاهده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تصریح کرد: مدیران و کارکنان دولتی، مدیران بنگاههای اقتصادی و واحدهای تولیدی و عامه مردم سه جامعه هدف هستند که باید برای این این سه گروه بسترسازی و فرهنگ سازی لازم در خصوص جهش تولید صورت گیرد.

شهدی در خصوص حمایت مالی از کسب و کارهای خسارت دیده از کرونا نیز خاطرنشان کرد: علاوه بر حمایتهای دولت، بانکها نیز در این خصوص حمایتهای لازم را از مواردی که متحمل خسارت شده اند انجام دهند و سهمیه ای برای این حمایت ها اختصاص دهند.

در این جلسه در خصوص بخشنامه هایی که می بایست در سال جهش تولید عملیاتی شود بررسی و تبادل نظر و دستورات لازم در این خصوص صادر شد، همچنین بررسی بسته حمایتی (وام قرض الحسنه) بانکها برای افراد و صنف های خرد متاثر از ویروس کرونا، تامین سرمایه در گردش شرکت ها، واحدها و صنوف متاثر از ویروس کرونا، انتخابات دبیر کمیسیون هماهنگی بانکها از موضوعات امور بحث در این جلسه بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.