تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

عرضه کالای بدون شناسه قاچاق محسوب می‌شود

  • کد خبر : 15221
  • 30 خرداد 1399 - 12:12
عرضه کالای بدون شناسه قاچاق محسوب می‌شود
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: واحد‌های صنفی که در سطح عرضه اقدام به عرضه پوشاک و لوازم خانگی بدون شناسه کالا کنند قاچاق محسوب شده و در صورت عدم رعایت قانون برابر تبصره ۴ ماده ۱۸ همان قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

علیرضا محمودی اظهار کرد: از اول تیرماه سال جاری عرضه پوشاک و لوازم خانگی در سطح عرضه بدون شناسه کالا مطابق مصوبه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا در سطح عرضه، کالای قاچاق محسوب خواهد شد.

وی افزود: شناسه کالا برای کالا‌های تولید داخل در مراحل تولید، در واحد‌های تولیدی کشور تخصیص یافته و بر روی کالا قبل از خروج از کارخانه نصب می‌شود و در خصوص کالا‌های وارداتی نیز این شناسه در گمرک و قبل از خروج کالا از گمرک توسط واردت کننده کالا اخذ و بر روی کالا نصب می‌شود.

معاون بازرسی سازمان صمت استان تصریح کرد: اصناف باید در هنگام خرید کالا به شناسه دار بودن انواع پوشاک و لوازم خانگی دقت کنند تا در سطح عرضه با مشکل مواجه نشوند به دلیل اینکه در حین بازرسی اگر بازرسان سازمان صنعت، معدن وتجارت و همچنین بازرسان اتاق اصناف با کالای بدون شناسه مواجه شوند،کالا تحت عنوان کالای قاچاق برخورد و مشمول ضبط کالا و جریمه خواهند شد.

محمودی عنوان کرد: برابر دستورالعمل ماده ۷ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ و بند ذ ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، واحد‌های صنفی که در سطح عرضه اقدام به عرضه پوشاک و لوازم خانگی بدون شناسه کالا کنند قاچاق محسوب شده و در صورت عدم رعایت قانون برابر تبصره ۴ ماده ۱۸ همان قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.