تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

عزاداری‌های حسینی در مسیر تبیین صحیح فلسفه قیام عاشورا باشد

  • کد خبر : 16261
  • 05 شهریور 1399 - 12:15
عزاداری‌های حسینی در مسیر تبیین صحیح فلسفه قیام عاشورا باشد
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: عزاداری‌های حسینی باید به دور از بدعت و خرافات و در مسیر تبلیغ صحیح فلسفه قیام عاشورا باشد تا زمینه اعتلای مذهبی و فرهنگی همه افراد جامعه فراهم شود.

آیت‌الله عسگر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گوروش بیان کرد: فلسفه اصلی نهضت کربلا مبارزه با ظلم و ستم و همچنین بدعت ها و خرافات بود، بنابراین باید هیات های عزاداری از پرداختن به چنین مسایلی خودداری کرده و در جهت تبیین صحیح پیام عاشورا سوگواری کنند.

وی افزود: همراه شدن عزاداری های حسینی با خرافات نه تنها نمی تواند اهداف بزرگ قیام کربلا را به نسل امروز و جامعه بیان کند، بلکه زمینه ای برای سوء استفاده دشمنان می شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: عزاداری های حسینی فرصتی برای بازگویی ابعاد مختلف قیام اباعبدالله الحسین (ع) و انتقال پیام قیام سرور آزادگان جهان به تمامی ملت هاست بنابراین هر اندازه در مسیر صحیح حرکت کند، به همان اندازه بازتاب بی نظیری خواهد داشت.

آیت‌الله دیرباز اضافه کرد: هیات های عزاداری به این نکته توجه کنند که دشمنان اسلام به شیوه های مختلف تلاش می کنند عزاداری های ابا عبدالله الحسین (ع) را تحت الشعاع قرارداده و اهداف خود را پیاده کنند، بنابراین در مداحی ها و نوحه هایی که در رثای سرور آزادگان جهان خوانده می شود، باید با دقت و هوشیاری کامل عمل شده و اجازه نفوذ به دشمن داده نشود.

وی به رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه ضروری است تا عزاداران حسینی تمامی پروتکل های بهداشتی را به نحو احسن رعایت کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز بر رعایت توصیه های بهداشتی در عزاداری ها تاکید کرده اند بنابراین ضمن اقامه عزا بر سرور آزادگان جهان، موازین بهداشتی از جمله «ماسک زدن»، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات دیگر رعایت شود.

آیت‌الله دیرباز خاطرنشان کرد: نذرها نیز می‌تواند به صورت بسته‌بندی شده در بین نیازمندان و افراد دیگر جامعه توزیع شود.

وی گفت: افرادی که محوطه باز در منزل دارند، می توانند مجالس روضه را با رعایت موازین بهداشتی برپا کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: شهرداری ها هم می توانند با در اختیار گذاشتن فضاهای باز چون بوستان ها و رعابت پروتکل های بهداشتی زمینه را برای عزاداری های حسینی فراهم کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.