تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

عملیات مبارزه با پوره سن غلات در بوکان آغاز شد

  • کد خبر : 14908
  • 09 خرداد 1399 - 10:51
عملیات مبارزه با پوره سن غلات در بوکان آغاز شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوکان از آغاز عملیات مبارزه با پوره سن غلات خبر داد.

فتاح نادری بیان کرد: از مجموع اراضی زیر کشت گندم در بوکان ۷۰ هزار و ۲۴۳ هکتار آن به کشت دیم و ۱۱ هزار و ۵۳۰ هکتار آن به کشت آبی اختصاص یافته است.

وی افزود: علاوه بر عوامل طبیعی نظیر نزولات جوی و شرایط آب و هوایی، مبارزه با آفات زراعی از جمله سن غلات نیز بر کیفیت و کمیت محصول اثر مستقیم دارد و بی توجهی به مبارزه با آن می‌تواند محصول یک مزرعه را به طور کامل نابود کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که ۱۰۰ هزار تُن گندم از مزارع زیر کشت گندم در بوکان برداشت شود، تصریح کرد: با توجه به کمبود و تاخیر در بارندگی پاییزه و وضعیت سبز نامناسب و نبود درجه حرارت مناسب در بهار از جمله نبود روز‌های آفتابی و نور کافی، میزان برداشت از مزارع دیم ۵۵ هزار تُن و مزارع آبی ۴۵ هزار تُن گندم خواهد بود.

نادری خاطرنشان کرد: برای مبارزه با سن پوره گندم سموم لازم بر علیه سن غلات توسط فروشگاه‌های عرصه سموم شیمیایی به مقدار کافی تامین شده است.

وی با بیان اینکه سمپاشی مزارع و سطح مزارع غلات علیه آفت سن مادر نقش بسیار مهمی در کاهش پوره سن در مزارع گندم دارد و از طغیان این آفت در مزارع جلوگیری می‌کند. اظهار داشت: در ماه‌های گذشته و در مبارزه با سن مادر ۴۳ هزار و ۲۴۰ هکتار علیهاین آفت سمپاشی شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوکان اضافه کرد: مبارزه شیمیایی توسط یک هزار و ۹۵۶ دستگاه سمپاش با مشاوره و صدور و پایش مزارع غلات در سطح هفت دهستان و پنج مرکز جهاد کشاورزی انجام شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.